Sudjelovanjem u mobilnostima poput ove na Islandu, nastavnici proširuju vidike, stječu nova znanja i metode, usvajaju europske obrazovne trendove te, što je osobito važno, dobivaju inspiraciju za unapređenje vlastite prakse, a škola postaje prepoznatljiva po svojoj inovativnosti i otvorenosti prema globalnim obrazovnim standardima.
U sklopu Erasmus+ akreditacije Gimnazije Vukovar, nastavnice geografije, Nataša Vinković, i fizike, Karolina Dvojković imale su priliku od 30. ožujka do 5. travnja ove godine sudjelovati na strukturiranom tečaju “Structured Educational Visit to Schools ąnd Training Seminars in Iceland” koji organizira obrazovna ustanova English Matters. 
Tečaj je održan u Reykjaviku i uključivao je predavanja, stručne posjete školama, interaktivne radionice te terenske obilaske prirodnih lokaliteta.
Island se pokazao kao idealna destinacija za povezivanje teorije i prakse u poučavanju prirodoslovnih predmeta.
Učenje u stvarnom kontekstu
Kao nastavnica geografije, Island sam doživjela kao učionicu na otvorenom – prirodni laboratorij u kojem je moguće neposredno doživjeti sve one procese koje inače predstavljamo kroz karte, slike i animacije. Geotermalna aktivnost, vulkanizam, ledenjački reljef, klimatske promjene i okolišna osviještenost – sve to dobilo je novu dimenziju kroz terenske aktivnosti i stručne obilaske.
S druge strane, kao nastavnica fizike, bila sam posebno impresionirana primjenom fizikalnih zakona u svakodnevici – od korištenja obnovljivih izvora energije do pametne primjene tehnologije u obrazovanju. Island ne samo da poučava o znanosti, već i živi znanost kroz konkretne prakse održivog
razvoja.
Školski sustav koji uči iz prirode
Posjet islandskim osnovnim i srednjim školama omogućio je uvid u fleksibilan obrazovni sustav koji se temelji na povjerenju, suradnji i autonomiji nastavnika. Učenici se potiču na aktivno sudjelovanje, a škole su snažno povezane s lokalnom zajednicom i okolišem. Nastavnici imaju veliku slobodu u izboru metoda i sadržaja, što pridonosi kreativnosti i motivaciji u radu.
Posebno je dojmljiva orijentacija na cjeloviti razvoj učenika – akademski, emocionalni, socijalni i fizički. Naglasak se stavlja na mentalno zdravlje, suradničko učenje, ekologiju i građanski odgoj. Ovakav pristup potvrđuje da škola nije samo mjesto prijenosa znanja, već prostor u kojem se oblikuju
vrijednosti i karakteri.
Konteksti za sadržaj: “Contexts4Content”
U sklopu metodoloških radionica “Contexts4Content”, usvaja se smo pristup koji koristi lokalne i prirodne resurse kao poticaj za izradu nastavnih sadržaja.
Terensko učenje u stvarnom okolišu omogućuje učenicima bolje razumijevanje i dugotrajnije pamćenje, a nastavnicima pomaže u stvaranju autentičnih scenarija poučavanja.
Sudjelovanje u radionicama dodatno je osnažilo razvoj ideja o međupredmetnim projektima u kojima geografija i fizika nisu izdvojene cjeline, već su međusobno povezani alati za razumijevanje svijeta.
Refleksija i važnost razmjene
Jedan od najvrjednijih aspekata tečaja bila je razmjena ideja i iskustava s kolegama iz cijele Europe. U otvorenom dijalogu, prepoznali smo zajedničke izazove i pronašli brojne primjere dobrih praksi koje možemo prilagoditi uvjetima vlastite odgojno-obrazovne stvarnosti.
Povratkom u školu, iskustva smo prenijele na stručna vijeća i učenike kroz nastavne jedinice, projektne aktivnosti i planiranje novog školskog Erasmus+ projekta posvećenog održivom razvoju i primjeni STEM-a u svakodnevnom životu.
Sudjelovanje u strukturiranim tečajevima poput ovog na Islandu predstavlja značajan iskorak u profesionalnom razvoju svakog nastavnika. Kroz učenje, promatranje, razmjenu i refleksiju razvijamo se ne samo kao stručnjaci u svom predmetnom području, već i kao pedagozi, suradnici i europski građani čineći odgojno-obrazovni sustav dinamičnijim i prilagođenijim potrebama budućnosti.
Ovakva iskustva pomažu nam da školski prostor vidimo ne kao granicu, već kao početnu točku prema širem znanstvenom, kulturnom i obrazovnom horizontu.