Projekt su osmislili i vodili učitelji Monika Idlbek (učiteljica Matematike) i Petar Jurković (Informatika i Informacijske i digitalne kompetencije).
OŠ „Vladimir Nazor“ Trenkovo je od prošle školske godine u eksperimentalnom programu Cjelodnevne škole. Projekt se provodio tijekom školske godine u sklopu dvije B1 aktivnosti: Robotika i Matematičke mozgalice.
Cilj je bio potaknuti učenike predmetne nastave na kreativno razmišljanje i primjenu znanja iz matematike i digitalnog dizajna kroz izradu vlastitih 3D mozgalica.
Od ideje do modela
Projekt je započeo upoznavanjem učenika s gotovim 3D modelima matematičkih slagalica dostupnih na internetu. Modele su isprintani na 3D printeru te su ih učenici vrlo rado prihvatili.
Nakon toga, učenici su dobili izazov osmisliti i nacrtati vlastite mozgalice. Među brojnim kreativnim radovima odabrali su najzanimljivije, a učenici su ih potom u programu Tinkercad pretvorili u digitalne 3D modele spremne za printanje.
Naučili su i kako slagalice s puno sitnih dijelova nisu pogodne za slaganje kao niti slagalice nepoznatih i neobičnih oblika. U izradu i osmišljavanje slagalica uključio se velik broj učenika škole koji ne pohađaju spomenute B1 aktivnosti.
Tijekom procesa učenici su učili osnove 3D modeliranja, analizirali praktičnost svojih rješenja (veličinu, oblik, složenost), te usvajali znanja iz područja geometrije, prostorne percepcije i logičkog razmišljanja.

Praktična primjena
Izrađene slagalice našle su veliku primjenu na satovima matematike, posebice pri obradi geometrijskih sadržaja u svim razredima. Postale su vrijedan didaktički materijal pri obradu geometrijskih likova, opsega i površina.
Veliko zanimanje za slagalice pokazali su i učenici koji se školuju po individualiziranom ili prilagođenom programu. Slagalice su postale sastavni dio učionice i omiljena aktivnost učenika tijekom odmora i rekreativnih pauza.
Što slijedi?
Zbog velikog interesa i uspjeha projekta, planira se njegov nastavak i proširenje u sljedećoj školskoj godini. Cilj je uključiti još veći broj učenika te razviti nove edukativne i didaktičke sadržaje koji povezuju STEM područja, kreativnost i inkluzivnost.
