Ovaj šestodnevni program, koji je vodila Marina Moreno, bio je organiziran kao kombinacija teorijskih uvoda i velikog broja praktičnih aktivnosti. Kroz tečaj, 13 sudionika razvijalo emocionalnu svjesnost, pozitivnu komunikaciju, suradničke vještine te razumijevanje utjecaja okoline na dobrobit učenika.
Naglasak je bio na iskustvenom učenju, razmjeni među učiteljima i prepoznavanju važnosti sigurnog i podržavajućeg okruženja.

Sigurnost, proces i samoosvještavanje
Prvog dana sudionici su upoznati s načinom rada: bez mobitela, bez žurbe, uz aktivno slušanje i odgovaranje tek nakon promišljanja. Voditeljica je objasnila da je temelj svake pozitivne učionice sigurnost – fizička, emocionalna i socijalna. Bez osjećaja sigurnosti učenik ne može napredovati, niti se usuditi govoriti ili pogriješiti.
Raspravljalo se o tome kako učitelji često pokušavaju promijeniti sustav, no istaknuto je da promjena počinje od nas samih, od toga kako se postavljamo, kako reagiramo i kako gradimo odnose s učenicima.
Važna misao dana bila je da učitelj nije spasitelj: Teaching is not saving, it’s empowerment (Poučavanje nije spašavanje, nego osnaživanje). Učenicima treba dati alate, a ne gotova rješenja. Završetak dana uključivao je aktivnosti samopredstavljanja bez korištenja imena.

4C kompetencije i komunikacija u razredu
Drugi dan započeo je naglašavanjem važnosti da se učenicima da prostor da dođu „iz svog jučerašnjeg dana“, na način da se, npr. učenici upitaju kako su proveli jučerašnji dan, prije nego se krene s obradom nastavnog gradiva.
Predstavljene su 4C kompetencije, ključne za rad u suvremenoj školi:
- communication (komunikacija)
- collaboration (suradnja)
- creativity (kreativnost)
- critical thinking (kritičko mišljenje).
Kada je riječ o komunikaciji, bitno je uzeti u obzir kako osobi omogućiti da se osjeća ugodno i sigurno. Zatim, kako pristupamo drugoj osobi, kako se predstavljamo i kako se ponašamo u grupi, posebno u stresnim situacijama.
Raspravljalo se o važnosti kreativnosti te o tome kako se kreativnost često potiskuje zbog straha od pogreške. Istaknuto je da učitelji trebaju stvarati okruženje u kojem se učenici usude pitati, u kojem pogreška nije kraj, već početak učenja.
Igra kao alat učenja i prepoznavanje osobnih kvaliteta
Treći dan bio je kombinacija kulturnog sadržaja i praktičnih aktivnosti. Sudionici su posjetili Nacionalni muzej umjetnosti Katalonije, gdje su promišljali o tome kako okruženje, umjetnost i simboli utječu na emocije, fokus i opće raspoloženje.

Prije samog obilaska muzeja, provele su se praktične aktivnosti koje su uključivale igru s loptom. Cilj aktivnosti nije bio sportski, nego komunikacijski i emocionalni.
Svaka osoba koja primi loptu mora obratiti pažnju, reagirati i uspostaviti kontakt s drugima. Tako se kroz vrlo jednostavnu igru poticala fokusiranost, koordinacija, povjerenje i zajedništvo.
Nakon završetka praktične aktivnosti, započelo se s obilaskom muzeja gdje je voditeljica potaknula polaznike da promatraju prostor bez prosudbe. Taj oblik promišljanja o vlastitim reakcijama primjer osvještavanja vlastitih misli i osjećaja u konkretnom trenutku.
Poseban naglasak stavljen je na pet ključnih elemenata osobnog razvoja:
- superpower (osobna snaga)
- need (potreba)
- what we like and don’t like (što volimo i što ne volimo)
- passion (strast)
- values (vrijednosti).
Mindfulness i dobrobit kroz PERMA model
Četvrti dan bio je posvećen mindfulnessu (usredotočenoj svjesnosti). Sudionici su sudjelovali u vježbama disanja, usporavanja, osvještavanja tijela i prepoznavanja trenutnog emocionalnog stanja. Naglašeno je da nije potrebno forsirati učenike da govore o osjećajima.
Predstavljen je PERMA model dobrobiti: Positive Emotion (pozitivne emocije), engagement (angažiranost), relationships (odnosi), meaning (smisao), accomplishment (postignuća). Razgovaralo se o tome kako učitelji, ali i učenici često naglašavaju ono što što nije dobro odrađeno, umjesto da se istakne trud i proces učenja.

Na učenike se treba utjecati na način da im se kaže da istraže nešto, zašto je nešto dobro, a zašto ne, umjesto da im se pojedina stavka zabrani. Također, naglašeno je kako nije potrebno da učitelj opravdava roditeljima kako radi s djecom, jer se niti oni ne opravdavaju učiteljima kako odgajaju djecu.
Polaznici su radili u grupama, analizirali probleme iz prakse i dizajnirali prototip rješenja — male, izvedive promjene.
Model promjene i moć malih koraka
Peti dan bio je posvećen konceptu Change Life (promjena života), prikazanom kroz četiri koraka: Observation (promatranje bez prosudbe), acceptance (prihvaćanje onoga što jest), take an action (poduzimanje malog koraka), test (provjeravanje rezultata) Za isti dan bila je zadana aktivnost koja je uključivala izradu jednostavne koreografije, naglašavajući važnost 4C vještina.
Predstavljen je i Triangle of Self, koji obuhvaća: Mindset (stav), emotional intelligence (emocionalnu inteligenciju), body (tijelo-prisutnost) uz naglasak da su svi elementi međusobno povezani. Naročito je naglasak stavljen na osnovne emocije: Sreća, tuga, strah, ljutnja, znatiželja, gdje je bitan balans svega.

Naglašeno je da kako se ne smiju gasiti emocije osoba jer potiskivanje može izazvati još veći stres. Umjesto toga, učenicima, ali i svima treba pružiti alate da ih izraze — riječju, pokretom, bojom ili pisanjem. Također, u istome danu svim polaznicima dodijeljena su priznanja za pohađanje tečaja.
Uživanje u ljepotama Barcelone i kulturno učenje
Šesti dan bio je namijenjen kulturnim aktivnostima i istraživanju bogate povijesti, arhitekture i živopisnog duha Barcelone. Nakon intenzivnih dana ispunjenih radionicama, analizama, pokretom i osobnim refleksijama, sudionici su dobili priliku doživjeti grad iz perspektive njegovih kulturnih znamenitosti.
Šetajući starim gradskim ulicama, parkovima, trgovima i modernističkim zdanjima, mogli su osjetiti atmosferu grada koji spaja tradiciju i suvremenost.

Tečaj u Barceloni pružio je vrijedno iskustvo učenja kroz pokret, refleksiju i pozitivnu komunikaciju. Kroz raznolike aktivnosti polaznica je dodatno usavršila kako jednostavne metode mogu doprinijeti stvaranju sigurnijeg razrednog okruženja.
Razmjena iskustava s učiteljima iz drugih zemalja te kulturno istraživanje Barcelone dodatno su obogatili cijelu mobilnost. Stečena znanja i uvidi bit će korisni u daljnjem profesionalnom razvoju i svakodnevnom radu s učenicima.