prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Kodni izazov – kada programiranje postane igra

Učenici Graditeljske, prirodoslovne i rudarske škole Varaždin osmislili su edukativnu društvenu igru “Kodni izazov”, kojom se na zabavan način ponavljaju i uče osnovni pojmovi programiranja.

Cilj aktivnosti bio je približiti osnove programiranja kroz društvenu igru koju su učenici uz pomoć nastavnice osmislili, izradili i isprobali. Igra je rezultat rada nastavnika i učenika koji su spojili kreativnost i informatičko znanje u jedan zabavan i edukativan proizvod.

“Kodni izazov” je edukativna društvena igra u kojoj igrači bacanjem kocke napreduju po ploči, rješavaju logičke i programerske zadatke te izbjegavaju „bugove“.

Cilj je prvi stići do cilja rješavajući zadatke s kartica koje obuhvaćaju teme logike, programskog jezika i kodiranja. Igra kombinira elemente sreće i strategije, a svaka kartica traži razmišljanje i primjenu osnovnih koncepata programiranja.

Igra je osmišljena tako da se može koristiti i za druga područja učenja, jednostavnom izmjenom kartica s pitanjima.

Izrada ploče i kartica

Izrađena je ploča, figurice, kartice i posebna polja, što je dodatno potaknulo kreativnost učenika. Izrada igre i sama igra je provedena u više faza.

Učenici drugog razreda srednje škole su osmišljavali i izradili igru da bi nakon toga igrali zajedno s učenicima sedmih i osmih razreda iz II. osnovne škole Varaždin. Igra podsjeća na klasične društvene igre poput Zmije i ljestve, ali s edukativnim zadacima koji prate nastavne ishode.

Testirana je u praksi tijekom sata programiranja u Graditeljskoj, prirodoslovnoj i rudarskoj školi Varaždin i u II. osnovnoj školi Varaždin.

U sklopu aktivnosti provedena je i anketa među učenicima o dojmovima i korisnosti igre. Prvi dojmovi pokazali su da su učenici prepoznali vrijednost učenja kroz igru te su izrazili želju za sličnim aktivnostima u drugim predmetima. Učenici su istaknuli da im je izrada igre bila zanimljiva jer su učenje doživjeli kroz stvaranje. Mnogi su predložili i izradu novih verzija, primjerice Glazbenog izazova ili Ekološkog izazova.

Ovakav pristup učenju, u kojem se znanje prenosi kroz društvenu interakciju i iskustvo, pokazao se učinkovit i poticajan za razvoj logičkog razmišljanja i kreativnosti. Suradnja osnovne i srednje škole pokazala je koliko su ovakvi projekti važni za stvaranje mosta između razina obrazovanja kao i za motivaciju učenika da nastave učiti programiranje.

Kroz “Kodni izazov” učenici su naučili da programiranje nije samo pisanje koda nego način razmišljanja, rješavanja problema i suradnje.