prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Animacijske avanture s Alice 3

U sklopu projekta “Kad ODRASTEM – Odraz znanosti za STEM budućnosti”, učenici 2. G razreda ekonomista Srednje škole Ivana Meštrovića Drniš sudjelovali su u edukativnoj radionici “Animacijske avanture s Alice 3” koju je održao dr.sc. Frane Urem 20. studenog 2025.

Radionica je organizirana u suradnji Veleučilišta u Šibeniku i Srednje škole Ivana Meštrovića Drniš. Tijekom radionice učenici drugog razreda smjera ekonomisti, ujedno i Epasovci  polaznici Škole budućnosti STEMI, zajedno sa svojom nastavnicom Martinom Jerković aktivno su sudjelovali u praktičnom radu.

Kroz interaktivni pristup učenja, polaznici su stekli uvid u:

  • osnove objektno orijentiranog programiranja – upoznavanje s konceptima kao što su objekti, metode, svojstva i događaji
  • logičko razmišljanje i algoritmičko mišljenje – razvoj vještina strukturiranja problema i pronalaženja rješenja
  • 3D vizualizaciju i animaciju – praktična primjena programskih koncepata kroz kreiranje pokretnih scena

Ovakve inicijative u potpunosti su usklađene sa strateškim ciljevima Europske unije u području obrazovanja. Europska komisija je u okviru Europskog obrazovnog prostora postavila ambiciozan cilj da do 2030. godine poveća broj učenika i studenata u STEM područjima. I da obrazovanje u ovim disciplinama postane pristupačnije i privlačnije svim učenicima, uključujući djevojke i mlade iz nedovoljno zastupljenih skupina.

Program Digital Education Action Plan (2021-2027) naglašava važnost razvoja digitalnih kompetencija i kritičkog mišljenja kao ključnih vještina za budućnost rada. Projekti poput “Kad ODRASTEM” izravno doprinose ostvarenju ovih ciljeva na lokalnoj razini, povezujući formalno obrazovanje s praktičnim vještinama potrebnim na tržištu rada.

Projekt “Kad ODRASTEM – Odraz znanosti za STEM budućnosti” sufinancira se iz Europskog socijalnog fonda plus. Cilj projekta je unaprijediti kapacitete i kompetencije udruga za djelovanje u području STEM-a te uspostaviti dugoročnu suradnju s akademskim institucijama.

Kroz različite aktivnosti poput edukacija, studijskih posjeta, STEM akademije i mentorske podrške, projekt omogućava sudionicima stjecanje praktičnih znanja i vještina. One su ključne za snalaženje u suvremenom digitaliziranom društvu. Poseban naglasak stavljen je na popularizaciju znanosti među širom populacijom kroz neformalne oblike učenja. Brojne radionice za učenike i javna događanja doprinose približavanju STEM-a mladima kroz praktičan i interaktivan pristup koji nadilazi tradicionalne metode poučavanja.

Iako se ekonomski smjer tradicionalno povezuje s financijskim i poslovnim disciplinama, digitalne kompetencije i programersko razmišljanje postaju nezaobilazne vještine u suvremenom gospodarstvu. Analitika podataka, automatizacija poslovnih procesa, digitalni marketing i fintech sektor samo su neka od područja gdje ekonomisti sve više trebaju razumijevanje tehnologije i programiranja.

Radionice poput “Animacijskih avantura s Alice 3” omogućavaju učenicima da razviju computational thinking. Način razmišljanja koji im pomaže u rješavanju složenih problema kroz dekompoziciju, prepoznavanje uzoraka, apstrakciju i oblikovanje algoritama.

Ove vještine primjenjive su u svim aspektima njihovog budućeg obrazovanja i profesionalnog razvoja. Srednja škola Ivana Meštrovića Drniš nastavlja s aktivnim uključivanjem učenika u suvremene obrazovne programe i projekte koji potiču razvoj ključnih kompetencija za 21. stoljeće.