prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Biti financijski pismen

Nizom aktivnosti učenici 3. razreda Osnovne škole Bakar uključili su se u obilježavanje ovog dana kako bi kao maleni i vjerni štediše na vrijeme stjecali financijske kompetencije koje će im koristiti u svakodnevnom životu.

Svjetski i Europski tjedan novca vodeći je globalni događaj kojim se nastoji unaprijediti razina financijske pismenosti djece i mladih. Ove godine obilježava se u tjednu od 18. do 24. ožujka 2024.

Financijsko obrazovanje učenika od velike je važnosti. Potrebno ga je razvijati i usavršavati od najranije dobi. Cilj je ostvariti financijsku dobrobit koja će koristiti učenicima tijekom različitih životnih situacija. Stoga su se bakarski osnovnoškolci pridružili godišnjoj inicijativi koja uključuje mlade u više od 35 europskih zemalja. Organizirane su brojne aktivnosti, seminari, konferencije, Europski kviz o novcu i sl. Ministarstvo znanosti i obrazovanja u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje te Ministarstvom financija organizira obilježavanje Svjetskog i Europskog dana novca. Budući da već imaju predznanje o razvijanju štednje kao bitne navike učenici i nadalje stječu znanja o važnosti donošenja pravilnih financijskih odluka. Uče se financijskom ponašanju i pravilnom odnosu prema trošenju novca.

Osim što kroz igru stvaraju kritičko mišljenje o ovoj izuzetno važnoj životnoj aktivnosti učenici istražuju pojmove poput zarade, troška, obiteljskog proračuna, plaće, kredita i sl. Istražili su kako je nekada izgledala povijest bankarstva te su naučili značenje pojmova banka, štednja i kartice. Razgovarali su o mjesečnim troškovima učenika. Osvijestili su važnost poznavanja osobnih potreba i želja, a poseban naglasak stavili su na zaštitu od krađe identiteta i podataka s kartice.

Svaku radionicu o financijskoj pismenosti učenici prate sa zanimanjem, rado postavljaju pitanja te na taj način postaju građani svjesni svojih  financijskih mogućnosti i izrastaju u buduće odgovorne financijski obrazovane osobe. Osim ostvarivanja ishoda kurikuluma matematike koji se odnose na prikaz i analizu podataka, ovim aktivnostima kod učenika potičemo razvoj svijesti o potrebi praćenja i analize vlastitih troškova te donošenje ispravnih financijskih odluka u budućnosti.