Učiteljice predmetne i razredne nastave udružile su snage u obliku školskog projekta naziva “Kamišibaj, umjetnost pripovijedanja” u kojem učenici 3. razreda i učenici 6. razreda bruse svoje jezične vještine i predstavljaju ih svojim školskim kolegama.
Potaknuti čarolijom pripovijedanja, ljubavlju prema priči i putovanju na koje krećemo slušajući priču, osmislili su školski projekt “Kamišibaj, umjetnost pripovijedanja”. Kamišibaj je japanska umjetnost pripovijedanja uz pomoć crteža ili slika na maloj drvenoj pozornici rasklopljenoj iz drvene kutije, butaija.
Riječ je papirnatom kazalištu koje učenici doslovno izvade iz torbe, i čarolija pripovijedanja započne. Suradnja između razredne i predmetne nastave je nužna te nosi nebrojene prednosti, kako za male, tako i za velike učenike, ali i njihove učiteljice. Učenici vole pozornicu i izvođenje onoga što su pripremili, a najviše vole pljesak podrške na kraju. U kazalištu, kraj predstave je najavljen spuštanjem zastora, u papirnatom kazalištu, učenik zatvara drvena vratašca butaja i osmijehom zaključuje predstavu.
Cilj projekta je poticati radost čitanja, razvijati vještine čitanja, pobuditi interes učenika za samostalno posuđivanje i čitanje knjiga; osnaživati kritičko mišljenje o pročitanom, osnažiti ulogu čitanja u razvoju jezičnih, komunikacijskih i stvaralačkih kompetencija; dramatizirati pročitano djelo i ilustrirati ga te izvoditi uz malu drvenu kutiju, butaj.
Izrada papirnatog kazališta je kompleksna i objedinjuje sve jezične djelatnosti koje svoj vrhunac doživljavaju samom izvedbom.
Početna zamisao bila je dijeliti iskustvo čitanja i pripovijedanja s učenicima 3. razreda; učenici šestog razreda izvodit će djela Ivane Brlić Mažuranić, lektirno djelo Djevojčica iz Afganistana ,dok će učenici trećeg razreda izvoditi djelo po izboru (razmjena iskustva).
Povodom Svjetskog dana kamišibaj pripovijedanja učenici 6.a izveli su djela Ivane Brlić Mažuranić učenicima 3.a razreda i obrnuto.
O svom projektu učenici su imali priliku govoriti u radijskom emisiji Čičak koja je, uz popratni članak dostupna na Hrvatski radio – Čičak.
Ovaj projekt ne samo da je potaknuo međugeneracijsku suradnju, već je i omogućio učenicima da na kreativan način izraze svoje razumijevanje književnosti, razviju pripovjedačke vještine i međusobno podijele inspirativno iskustvo.