Cjelogodišnji eTwinnig projekt “Čakavica u srcu”

Drugaši iz Osnovne škole Ante Curać – Pinjac iz Žrnova na otoku Korčuli cijelu su proteklu školsku godinu njegovali zavičajni govor sudjelujući u eTwinnig projektu Čakavica u srcu. Osim brojnih aktivnosti sudjelovali su i u videokonferencijama na kojima su pokazali svoje znanje o čakavici.

Učenici 2. Razreda Osnovne škole Ante Curać – Pinjac iz Žrnova na otoku Korčuli sudjelovali su u cjelogodišnjem eTwinnig projektu Čakavica u srcu.

Tijekom godine učenici su učestalo razgovarali zavičajnim govorom, koji je već pomalo zaboravljen među mlađim učenicima. Jedna od projektnih aktivnosti, koja je izazvala oduševljenje učenika, bila je izraditi zavičajnu slovaricu. Tražeći riječi naučili su puno toga o životu svojih djedova i baka. Zaključili su kako se neke riječi više i ne koriste, i kako pojedini predmeti (skandalet, muškadur, i sl.) uopće više ne postoje.

Naučili su i himnu projekta Lipi naš ča, čija je autorica učiteljica razredne nastve Sandra Podrug koja je ujedno uz Jagodu Čopac i autorica ovog projekta.

učeniciUčenicima je bilo drago upoznati književnika Nađana Dumančića kojeg su slušali putem videokonferencije. Uoči Božića prisjetili su se starih božićnih običaja i zavičajnih riječi vezanih uz ovaj blagdan. Putem videokonferencije su odigrali božićni kviz u kojem su zajedno sa svojim vršnjacima prepoznavali zavičajne riječi vezane uz božićno vrijeme i običaje.

Također su učili pjesme na čakavici, plesali plesove i igrali igre. Na završnoj videokonferenciji predstavili su svoje mjesto koristeći zavičajni govor, te su odigrali završni kviz i naučili puno toga o običajima i igrama ostalih učenika sudionika u projektu.

Na samom kraju projektnih aktivnosti, napravili su evaluaciju koja im je bila najbolji pokazatelj koliko su uživali u svim projektnim aktivnostima. Svi bi oni i slijedeće školske godine nastavili raditi na istom projektu. Tijekom projekta razvili su interes i ljubav prema hrvatskom jeziku (zavičajnom govoru – čakavici), hrvatskoj tradicijskoj glazbi, tradicijskim igrama i plesovima zavičajne regije te prema skupnom muziciranju i likovnom izričaju.

Svrha ovog projekta bila je je očuvanje zavičajnoga govora od zaborava s ciljem poticanja učenika na istraživanje zavičajnih riječi, izradu zavičajnog rječnika i slovarice te literarnog, glazbenog, likovnog i dramskog stvaralaštva u okviru sadržaja i ishoda predmetnih kurikuluma i međupredmetnih tema za niže razrede osnovne škole.
Slijedeći ciljevi projekta u potpunosti su ostvareni:

  • razvijanje svijesti o vrijednosti hrvatske kulturne baštine, hrvatskoga jezika (zavičajnog čakavskog idioma), hrvatske tradicijske glazbe te važnosti njihovog očuvanja,
  • afirmiranje interdisciplinarnog pristupa u nastavi kroz učenje riječi čakavskoga govora, tradicijskih igara, zavičajnih pjesama i plesova,
  • poticanje interesa učenika za otkrivanjem leksičke, glazbene i folklorne etno baštine i usvajanjem iste.

Zahvaljuju se voditeljicama projekta Jagodi Čopac iz Osnovne škole Trstenik u Splitu i Sandri Podrug iz Osnovne škole Split 3 također u Splitu, te se nadaju nastavku projekta iduće školske godine te se nadaju postati mali čakavski ambasadori.