“Climate Action Project 2020”

“Climate Action Project ” je projekt o klimatskim promjenama u koji se uključila i Gimnazija i strukovna škola Bernardina Frankopana. Cilj projekta je educirati učenike o klimatskim promjenama, prijetnji okolišu, osvijestiti ponašanje učenika i razmišljanje društva prema klimi i okolišu.

Projekt su podržale vlade u 15 svjetskih zemalja, kao i WWF, NASA, UN, znanstvenici i javne osobe. O projektu izvještavaju mediji iz 45 zemalja poput BBC, CNN i National Geographic. U projektu sudjeluje preko 2,5 milijuna učenika iz 135 zemalja. Projekt omogućuje nastavnicima i učenicima povezivanje i interakciju s drugim nastavnicima i učenicima sa svih strana svijeta. Nastavnici dobivaju kurikulum za nastavu, a učenici drugačiji način učenja. Tijekom projekta održavaju se webinari stručnjaka. Radni jezik projekta je engleski jezik. U sklopu projekta odvijala se sadnja drveća i mnoge škole su podržale akciju PlantED. Mnoge škole podržale su i akciju slanja crteža na Mars.

Projekt traje šest tjedana, a učenici mogu istraživati, stvarati, raspravljati i dijeliti svoja znanja i iskustva s drugim učenicima svijeta. Učenici ovakvim načinom rada razvijaju sljedeće vještine: suradnja, kreativnost, suosjećanje, kritičko razmišljanje i rješavanje problema. Teme koje se obrađuju kroz trajanje projekta su: uzroci klimatskih promjena, učinci klimatskih promjena, klimatske akcije – od lokalnog do globalnog, rješenja o klimatskim promjenama, izgradnja kroz suradnju i klimatske akcije.

Gimnaziju i strukovnu školu Bernardina Frankopana iz Ogulina u ovom projektu predstavljali su učenici zanimanja ekonomist, i to učenici iz drugog, trećeg i četvrtog razreda zajedno s profesorom Brankom Rumenović. Priključenjem projektu učenici su postali dio “Climate Action Project” učionice, a nastavnik je postao “Climate Action Project” edukator za 2020./2021. godinu.

klimatski projektProjekt je trajao od 28. rujna do 8. studenoga 2020. godine. Učenici su izradili vlastitu aktivnost: utjecaj klimatskih promjena na ekonomiju: statistiku, turizam, bankarstvo i pravo. Svaki tjedan, učenici su učili o klimatskim promjenama i to povezivali s ekonomijom, izrađivali različite materijale koristeći dostupne digitalne alate kao što su npr. Linoit, PosterMyWall, Mentimeter, Padlet, Youtube, Zoom, Google alati i drugo. Tijekom projekta, učenici i nastavnik virtualno su bili povezani s ostalim učenicima i nastavnicima iz svijeta i predstavljali Ogulin i školu.

Posebno zanimljiva aktivnost u sklopu projekta bila je suradnja s učenicima iz Srednje strukovne škole bana Josipa Jelačića iz Sinja i profesoricom Nadom Ratković. Učenici i nastavnici razmijenili su iskustva i znanja koja su stekli sudjelovanjem u projektu i izradili plan aktivnosti i suradnje za buduće razdoblje. Projekt je diseminiran u sklopu Europskog tjedna vještina stečenih u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju online predavanjem na temu “Inovativni primjeri dobre prakse kroz projektnu nastavu” koje je održano na Međužupanijskom stručnom vijeću u obrazovnom sektoru Ekonomija, trgovina i poslovna administracija podsektor trgovina.

U sklopu projekta održao se i “Climate Action Day”. Na cjelodnevnom webinaru učenici su mogli pratiti stručna predavanja raznih znanstvenika i osoba iz javnog života. Osim znački “Climate Action Project Classroom 2020-2021” i “Climate Action Project Educator 2020-2021”, certifikata “Climate Action Day”, učenici i nastavnici dobili su certifikat za šestotjedno putovanje projektom. Zbog aktivnosti i promocije projekta, nastavnik je dobio i Zlatni certifikat.

Učionica iz Gimnazije i strukovne škole Bernardina Frankopana proširila je vidike o klimatskim promjenama izvan zidova škole virtualnom suradnjom i razmjenom iskustava s drugim dionicima projekta. Učenici su stekli i usvojili praktična znanja, uočili uzroke, posljedice i rješenja vezana za klimatske promjene kao globalni suradnici i kreatori znanja. Sudjelovanjem u projektu učenici su razvijali i stekli nove komunikacijske, jezične i prezentacijske vještine kao i interkulturalne i digitalne kompetencije. Projekt je povezan i s očekivanjima međupredmetnih tema i to s temama Učiti kako učiti, Poduzetništvo, Upotreba IKT-a, Osobni i socijalni razvoj, Zdravlje, Održivi razvoj i Građanski odgoj i obrazovanje.