Na satu razrednika, učenici 5. c razreda Osnovne škole “August Cesarec” Ivankovo najprije su razgovarali o klimatskim promjenama i što ih uzrokuje.

Na satu razrednika, učenici 5. c razreda Osnovne škole “August Cesarec” Ivankovo najprije su razgovarali o klimatskim promjenama i što ih uzrokuje.
U organizaciji koalicije Obrazovanje za klimu (Education for climate) Dan obrazovanja za klimu 2023. (Education for Climate Day 2023) održava se u srijedu, 15. studenog 2023., od 9:00 do 17:30 online.
“Klima se klima” je naziv ovogodišnjeg projekta nastave likovne kulture OŠ Tituša Brezovačkog iz Zagreba koji predočava kako učenici doživljavaju ekstremne klimatske fenomene vremena u kojem žive.
U organizaciji Europske komisije i koalicije „Obrazovanje za klimu” 25. studenog 2021. godine održan je prvi Dan obrazovanja za klimu. Za II. osnovnu školu Čakovec ovo je bio posebno važan događaj, budući da je upravo učiteljica informatike Iva Naranđa jedna od suautorica eTwinning projekta My Water Footprint pozvana da predstavi projekt i izazove s kojima se susrela tijekom njegova provođenja.
Znanstvenici pozorno prate promjene u Zemljinoj klimi u svakoj regiji i u cijelom klimatskom sustavu, a velik dio njih bez presedana su u posljednjih nekoliko tisuća, možda i stotina tisuća godina.
Pod vodstvom neprofitne organizacije Pokretači Promjena, 12. lipnja 2021. godine priveden je kraju prvi Školski klimatski izazov u Hrvatskoj, na temu Gradovi i klimatske promjene, te je u sklopu finala održan istoimeni panel na kojem su i proglašeni pobjednički timovi Izazova te njihova kreativna rješenja.
Školski klimatski izazov je natjecanje – maraton u dizajniranju rješenja koja doprinose postizanju održivog razvoja i smanjenju utjecaja klimatskih promjena, pri čemu se koristi svjetski poznata Designathon Works obrazovna metoda.
“Climate Action Project ” je projekt o klimatskim promjenama u koji se uključila i Gimnazija i strukovna škola Bernardina Frankopana. Cilj projekta je educirati učenike o klimatskim promjenama, prijetnji okolišu, osvijestiti ponašanje učenika i razmišljanje društva prema klimi i okolišu.
Island, zemlju suprotnosti, posjetila sam zadnji tjedan u travnju kao sudionik studijske posjete 75 nastavnika iz 17 zemalja Europe u Erasmus+ KA1 projektu.
A tamo… nešto potpuno drugačije… polarna klima s glečerima, vodopadima nastalim iz njih, niskim temperaturama, snijegom kroz cijelu godinu, ledenim vjetrom. Nasuprot tome – gejziri i vulkani, lava, krateri nastali erupcijama vulkana, topli potoci, geotermalni izvori temperature od 80 do 100°C. Ljeti je dan 24 sata, a zimi samo 4 sata.
Svaki dio svijeta ima svoju posebnu klimu – karakterističan dugoročni skup meteoroloških pojava. Klima utječe na zastupljenost biljnih i životinjskih vrsta, baš kao i na to kako ljudi žive – kakve će kuće graditi i kakvu odjeću nositi. Na klimu nekog područja najvažnija su tri faktora – zemljopisna širina (udaljenost od ekvatora), nadmorska visina i udaljenost od mora.