klima
Završen Školski klimatski izazov

Završen Školski klimatski izazov

Pod vodstvom neprofitne organizacije Pokretači Promjena, 12. lipnja 2021. godine priveden je kraju prvi Školski klimatski izazov u Hrvatskoj, na temu Gradovi i klimatske promjene, te je u sklopu finala održan istoimeni panel na kojem su i proglašeni pobjednički timovi Izazova te njihova kreativna rješenja.

“Climate Action Project 2020”

“Climate Action Project 2020”

“Climate Action Project ” je projekt o klimatskim promjenama u koji se uključila i Gimnazija i strukovna škola Bernardina Frankopana. Cilj projekta je educirati učenike o klimatskim promjenama, prijetnji okolišu, osvijestiti ponašanje učenika i razmišljanje društva prema klimi i okolišu.

Island – topla “ledena zemlja”

Island – topla “ledena zemlja”

Island, zemlju suprotnosti, posjetila sam zadnji tjedan u travnju kao sudionik studijske posjete 75 nastavnika iz 17 zemalja Europe u Erasmus+ KA1 projektu.

A tamo… nešto potpuno drugačije… polarna klima s glečerima, vodopadima nastalim iz njih, niskim temperaturama, snijegom kroz cijelu godinu, ledenim vjetrom. Nasuprot tome – gejziri i vulkani, lava, krateri nastali erupcijama vulkana, topli potoci, geotermalni izvori temperature od 80 do 100°C. Ljeti je dan 24 sata, a zimi samo 4 sata. 

Island – topla “ledena zemlja”

Klima

Svaki dio svijeta ima svoju posebnu klimu – karakterističan dugoročni skup meteoroloških pojava. Klima utječe na zastupljenost biljnih i životinjskih vrsta, baš kao i na to kako ljudi žive – kakve će kuće graditi i kakvu odjeću nositi. Na klimu nekog područja najvažnija su tri faktora – zemljopisna širina (udaljenost od ekvatora), nadmorska visina i udaljenost od mora.