prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Dan ružičastih majica – nacionalni dan borbe protiv nasilja nad vršnjacima

Učenici 1. a i 3. a iz Osnovne škole “Antun i Stjepan Radić” Gunja zajedno s učiteljicama Jelenom Cvijović i Mirjanom Franić Mehičić te u suradnji s knjižničarkom dr. sc. Anitom Tufekčić obilježili su Dan ružičastih majica kroz različite aktivnosti.

Sabor je 2017. godine izglasao Dan ružičastih majica kao Nacionalni dan borbe protiv nasilja nad vršnjacima koji će se održavati svake zadnje srijede u veljači. Ovaj Dan borbe protiv vršnjačkog zlostavljanja obilježava se diljem svijeta. Sve je počelo 2007. godine, kada su srednjoškolca u Kanadi vršnjaci maltretirali jer je u školu došao u ružičastoj majici u znak podrške svojoj majci, koja je oboljela od raka dojke. Njega su zbog toga maltretirali, rugali mu se i tukli ga. U znak podrške tom dječaku, dvojica učenika su sutradan također odjenuli ružičastu majicu, nakon njih cijeli razred, a sada i cijeli svijet. Ružičasta majica je postala simbol borbe protiv vršnjačkog nasilja.

Što je uopće bullying? Bullying, odnosno vršnjačko nasilje među djecom i mladima, jedan je od najznačajnijih socijalnih rizika kojemu su izložena djeca i mladi.

Četiri su tipa nasilnih ponašanja:

  1. verbalno (npr. prijetnje)
  2. socijalno (npr. ogovaranje i širenje zlobnih tračeva)
  3. psihološko (npr. praćenje)
  4. tjelesno (npr. udarci).

Svi učenici 1. a i 3. a razreda  zajedno s učiteljicama i knjižničarkom za ovu prigodu došli su u školu u roza majicama.

Na početku sata učenici su zajedno s knjižničarkom i učiteljicom na web stranici https://wordart.com/ izrađivali oblake riječi na temu vršnjačkog nasilja. Dobili smo različite  kreativne radove.

Sljedeći zadatak odnosio se na bojanje majice i pisanje poruka na predlošku s poveznice: http://krokotak.com/2021/04/my-own-t-shirt-design/.  Dobivene majice smo stavili na panel ispred knjižnice.

Završni zadatak odnosio se na prevenciju nasilja i stvaranja dobrih odnosa među djecom. Učenici su na osnovi tablice nepoželjnih i poželjnih oblika ponašanja  učili da imaju mogućnost izbora ponašanja učenika u nasilnim situacijama (npr. udaranje-dogovaranje, ruganje-uvažavanje, vrijeđanje-poštivanje i sl.) te su učili imenovanje prihvatljivih/nenasilnih ponašanja. Uz pomoć učiteljice i knjižničarke učenici su još odabirali roza kartice tj. Kartice Nenasilja gdje smo svi zajedno ponavljali što danas naučili.