Tijekom školske godine 2024./2025. sustavno se provode takve aktivnosti na nastavi tehničke kulture, prirode i društva I STEAM izvannastavnim aktivnostima.
Digitalne vještine
Djeca su od ranog djetinjstva izložena digitalnoj tehnologiji, ali tek u školi ih se uči njihovoj funkcionalnosti i odgovornom korištenju. Kroz alate poput edukativnih aplikacija, prilagođenih djeci (Canva, Scratch), razvijaju se tehničke vještine koje su temelj za buduće zanimanja u STEM području.
U OŠ Tenja učenici su koristili VR naočale pri upravljanju dronovima pripremajući se za natjecanje na izvannastavnim aktivnostima Klub mladih tehničara.
Razvijanje digitalnih vještina ne isključuje razvijanje praktičnih vještina gdje djeca uče koristiti različite alate i stvarati praktične radove nego ih valja koristiti za motivaciju, istraživanje ili komunikaciju.
Sigurnost pri radu
Pri uporabi alata važno je djecu poučiti sigurnosti pri radu. Uporaba osnovnih alata i materijala mora se odvijati uz jasno postavljena pravila, a sam proces rada treba biti prilagođen njihovoj dobi i motoričkim sposobnostima. Time se ne razvijaju samo tehničke kompetencije, već i osjećaj odgovornosti i samostalnosti.
Stvaranjem praktičnih radova, iskustvenim učenjem razvijaju se osobne i socijalne vještine. Kroz timski rad djeca uče komunicirati, rješavati konflikte, dijeliti zadatke i zajednički dolaziti do rješenja. Kroz ovakve aktivnosti razvija se radna etika, kao što su ustrajnost, točnost i završavanje započetog posla. Samostalno planiranje i izvođenje zadataka potiče kritičko razmišljanje i preuzimanje inicijative.
Izazovi
Pri provedbi praktičnog rada, eksperimenta ili projektnih zadataka, djeca nailaze na izazove što ih uči da analiziraju problem, predlažu rješavanje problema, uvježbavaju se kroz razne izazove, eksperimente i projektne zadatke. Povezano s tim je i poticanje interesa za prirodne znanosti i matematiku. Učenici 6. razreda OŠ Tenja napravili su maketu mosta te su testirali njegovu stabilnost.

Motoričke vještine razvijaju se rezanjem, lijepljenjem, bojanjem, 3D modeliranjem, crtanjem tehničkih skica. Učenicima treba ponuditi izgradnju modela i rad s raznim materijalima.
Bilo da se radi o konstruiranju jednostavnog stroja, izradi makete mosta ili jednostavnog, ali funkcionalnog predmeta, kroz ovakve aktivnosti djeca uče i kako nešto izraditi te zašto to rade, što pridonosi razumijevanju problema i motivaciji.
Igra ili priprema za život i rad?
Ove vještine mogu se usvajati kroz igru ili igrolike aktivnosti, tematske i projektne dane, eksperimente i istraživačke zadatke. Ovakav način rada djeci je zabavan, a djeca su u potpunosti angažirana što omogućuje duboko ili trajno usvajanje znanja.
Praktične radove djeca mogu ponuditi na prodaju npr. na školskim sajmovima te time razvijaju osnove poduzetništva – uče o ekonomiji. Tenjci su na Jesenskom školskom sajmu ponudili ukrasne predmete koje su sami izradili na Unimat 1basic strojevima. Radovi su inspirirani srednjim vijekom.
Ovakav pristup obrazovanju razvija znanje, karakter – odgovornu, znatiželjnu i suradničku djecu spremnu za izazove budućnosti. Djeca, alati i praktični rad – recept za razvoj životnih vještina.