prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Društveni mediji, mentalno zdravlje i digitalna pismenost

U sklopu Erasmus+ projekta “Hands up for a Better Future”, učenici Srednje škole Ivana Meštrovića Drniš (smjer ekonomist) i Ekonomske škole Šibenik (smjer komercijalist) aktivno su sudjelovali u nizu aktivnosti.

One su bile usmjerene na razvoj kritičkog mišljenja, digitalne pismenosti i mentalne otpornosti mladih, s posebnim naglaskom na utjecaj društvenih medija.

Jedna od središnjih aktivnosti bila je Parlaonica, održana 9. svibnja 2025. godine u Šibeniku, na temu: „Jesu li društveni mediji štetni za mentalno zdravlje?“ Događaj je okupio dvije skupine učenika: afirmacijsku stranu predstavljali su učenici Ekonomske škole Šibenik a negacijsku stranu učenici Srednje škole Ivana Meštrovića Drniš. Bez obzira na osobna uvjerenja, učenici su uspješno zastupali dodijeljene stavove. Pokazali su visoku razinu argumentacije, uvažavanje suprotnih mišljenja i sposobnost javnog nastupa. Parlaonica je otvorila važna pitanja: Kako društveni mediji utječu na našu sliku o sebi? Jesu li više prijetnja ili prilika za mentalno zdravlje? U sklopu priprema za Parlaonicu, učenici su imali i dodatni zadatak – snimiti kratki video na temu društvenih mreža i mentalnog zdravlja. Učenici Srednje škole Ivana Meštrovića Drniš izradili su dva kratka filma:

Ovi kreativni uradci prikazuju kako učenici razmišljaju o utjecaju suvremenih tehnologija na vlastito mentalno stanje te kako pronalaze načine za jačanje unutarnje stabilnosti.

U okviru Dana medijske pismenosti 2025., koji su se tradicionalno održavali tijekom travnja, ali su se proširili i na svibanj, Srednja škola Ivana Meštrovića Drniš organizirala je ciklus edukativnih radionica. Aktivnosti su nosile naziv: “Informacija – dezinformacija i ja”. Radionice su se održale 21., 22. i 24. travnja, a bile su otvorene za sve učenike škole. Proveli su ih EPAS junior ambasadori, učenici ekonomskog smjera, kroz službeni EPAS program. Učenici su se istaknuli kao edukatori i mentori mlađim kolegama. Time su poticali međuvršnjačko učenje i razvijali voditeljske kompetencije.

Tijekom radionica učenici su:

  • učili razlikovati informacije od dezinformacija u digitalnom okruženju,
  • prepoznavali phishing pokušaje, lažne web stranice i druge prijetnje,
  • raspravljali o ulozi umjetne inteligencije u stvaranju i širenju sadržaja,
  • kroz gamifikaciju usvajali znanja putem timske igre i praktičnih zadataka.

Jedna od najzanimljivijih aktivnosti bio je natjecateljski izazov s edukativnim puzzlama. Učenici su imali zadatak složiti poruke povezane s prepoznavanjem dezinformacija u što kraćem vremenu. Najbrži je osvojio simboličnu nagradu, a svi su pokazali odlične sposobnosti analitičkog razmišljanja i timske suradnje. Zainteresirani mogu isprobati iste igre putem sljedećih poveznica:

Sve aktivnosti proveli su učenici EPAS programa pod vodstvom školske mentorice, dok je Parlaonica organizirana uz podršku voditeljica Lokalne akcijske grupe More249, u sklopu Erasmus+ projekta “Hands up for a Better Future”. Sve ove aktivnosti pokazuju koliko su mladi spremni preuzeti odgovornost, educirati svoje vršnjake i aktivno sudjelovati u oblikovanju zdravijeg, sigurnijeg i odgovornijeg digitalnog društva. Njihov trud, znanje i angažman predstavljaju primjer dobre prakse.