prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Društveno umrežavanje

Društveno umrežavanje (eng. social networking) zasniva se na zamisli da pojedina elektronički povezana računala mogu tvoriti temelj za stvaranje računalno posredovane društvene interakcije. Društvene mreže povezuju ljude s najrazličitijim interesima, a trenutno je u porastu uporaba društvenih mreža u poslovnom okruženju.

Tvrtke ih koriste kao sredstva za povezivanje zaposlenika i pomažu im u izgradnji životopisa. Na taj način ih se može pretraživati i povezati sa stručnjacima iz drugih tvrtki. Poslovne društvene mreže su najčešće besplatne što je vrlo korisno za početnike ili male tvrtke koje žele proširiti svoju bazu kontakata.
U najvećem broju slučajeva, servisi za društveno umrežavanje omogućuju korisnicima da sami stvaraju svoje korisničke profile. Korisnici se mogu međusobno povezivati ukoliko među njima postoji društvena veza. Pritom se najčešće traži da oba korisnika potvrde međusobnu povezanost. Servisi imaju implementirane i kontrole privatnosti tako da korisnici mogu birati tko može pregledavati njihove podatke ili ih kontaktirati.

Servisi za društveno umrežavanje

Prema podacima s Wikipedije, prvom društvenom mrežom smatra se Classmates.com koji je počeo s radom 1995. godine, a na kojem ste mogli saznati što radi i gdje je kolega iz školske klupe. Kako navodi PC Chip danas MySpace dominira američkim social networking tržištem te više od 85 posto ispitanih teenagera kaže da koristi i updatea svoj online profil baš na toj stranici. Nakon MySpacea koji je vrlo popularan i kod nas, sljedeća najpopularnija stranica na ovom tržištu jest Facebook na kojeg otpada sedam posto ovog tržišta. Zatim slijedi stranica Xanga koja zauzima samo jedna posto ovog tržišta, a ostale stranice na kojima ljudi koriste svoje profile su Yahoo, Piczo, Gaiaonline, Tagged.com i drugi. U poslovnom okruženju popularan je Linkedin.

Istraživanje društvenih mreža u razredu

Kako bi se istražile društvene mreže u razredu može se koristiti sociometrija. Grafički prikaz rezultata sociometrijskog istraživanja jest sociogram. Sociometrijsku metodu je razvio J. L. Moreno 1934. godine. U najjednostavnijem obliku sociometrijski upitnik sadrži pitanja upućena svakom članu grupe da označi među ostalim članovima grupe one s kojima bi želio sudjelovati u nekoj aktivnosti ili one s kojima ne bi. Aktivnosti za sudjelovanje u kojima se ispituje odnos prihvaćanja ili odbijanja nazivamo sociometrijskim kriterijima. U sociometrijskom ispitivanju se može koristiti jedan ili više kriterija. Kriteriji moraju biti logični i moraju se odnositi na aktivnosti značajne za pojedinca. Ispitivanje se provodi u malim grupama, a uvjet za primjenu je da se djeca međusobno poznaju i da su zajedno provela određeno vrijeme. Poželjno je da ispitivanje bude anonimno. Sociometrijski položaj pojedinca u grupi može se odrediti pomoću tri vrste informacija. To su pozitivna, negativna biranja i neutralni glasovi.
„Na primjer, ako profesor želi znati na koji način da po klupama rasporedi učenike u razredu, on ih može zamoliti da na listiću papira napišu s kim bi najradije sjedili. Ako poveže crtama brojeve osoba koje su predale papirić s brojevima izabranih osoba, dobit će «sociogram», tj. strukturu razreda iz koje će biti vidljive «imaginarne» interakcije među učenicima“. (Polšek, D.: Uvod u sociologiju. Preuzeto 2.8.2007. s http://mudrac.ffzg.hr/~dpolsek/kregar_uvod_imaginacija_pravni_I.pdf).