e-Škole scenarij poučavanja u nastavi Hrvatskog jezika

Razmišljate kako je vašoj nastavi potreban inovativniji pristup? Inspiraciju potražite u e-Škole scenarijima poučavanja. Zašto? Pročitajte u nastavku teksta.

Budući da se Mjesec hrvatskog jezika bliži kraju, ovoga smo puta inspiraciju pronašli upravo u jednoj aktivnosti e-Škole scenarija poučavanja namijenjenoj predmetu Hrvatskog jezika.

Slobodno možemo napisati, „Iscrpili smo se“. Kolektivno, ali i u području nastave i odgojno-obrazovnog procesa. Osjećamo promjene koje su stigle posljednih nekoliko godina, ali još uvijek kao da se sve svodi na stari model poučavanja. Tradicionalna nastava u svojoj suštiti nikako nije i ne može biti loša niti ju treba u potpunosti zanemariti jer odgojila je današnje nastavnike i još mnoge generacije prije njih. Međutim, može se osjetiti potreba za nečim drukčijim, inovativnijim, nečim što će uobičajen nastavni sat učiniti posebnijim i omogućiti mu suvremeniji pristup.

Zamislite da imate dio gradiva za koji već iz prijašnjeg iskustva znate kako učenicima nije osobito zanimljiv, ali potrebno ga je obraditi i na kraju provesti sumativno vrednovanje. Nastavnik ste predmeta Hrvatski jezik i obrađujete djelo „Prijan Lovro“. Šenoin arahaični jezik i stil pisanja, pomalo nepristupačan današnjim generacijama i razmišljate što učiniti, kako ga više približiti učenicima i pritom ostvariti ishode i odgojno obrazovna očekivanja međupredmetnih tema. Ali koje međupredmetne teme? Kako sve objediniti i pritom učiniti sat zanimljivijim?

U e-Škole scenariju poučavanja za međupredmetne teme „Kazališne improvizacije“ pronaći ćete aktivnost iz Hrvatskog jezika koja na inovativan i kreativan način obrađuje djelo „Prijan Lovro“. Na razini su scenarija određena odgojno-obrazovnja očekivanja međupredmetne teme „Učiti kako učiti“ koja će se u potpunosti ili djelomično ostvariti u aktivnosti, ali određeni su i ishodi koje će učenik treba usvojiti. Osim toga, djelo ćete provesti na suvremeni način uz uporabu digitalnih alata, osimšljavanje grupa u kojima će učenici raditi i nećete se morati ograničiti na samo jedan ili dva nastavna sata. Naime, e-Škole scenariji poučavanja nemaju „rok trajanja“, što znači da aktivnost možete provesti u vremenskom razdoblju za koje vi procijenite da je potrebno. Ideja koja se nalazi u aktivnosti ne znači da nužno treba biti provedena na način kako je napisano, fleksibilna je, a vi ste kreator i možete ju prilagoditi onako kako vama najviše odgovara i generaciji učenika kojoj predajete.

Suvremena pedagogija, povezanost sa svakodnevnim životom, učenik u centru poučavanja kao jedan od aktivnih sudionika, rad u grupama, primjenjivanje načela odgojnosti i uporaba IKT-a. Sve su to prednosti korištenja e-Škole scenarija poučavanja i nalaze se nadohvat ruke.

Nedostatak vremena, stresno razdoblje, osjećaj umora i zasićenosti ne budi u svima želju za kretivnošću i ponekad je po tom pitanju teško napraviti prvi korak, ali bez obzira na to, ideja se već rodila, postoji i može se provesti uz malo dobre volje. U nedostanku navedenog, inspirirajte se već izrađenim e-Škole scenarijima poučavanja, pronađite nešto novo i zamiljivo za sebe, ali ponajprije za svoje učenike i osuvremenite vašu nastavu.