lektira
Samo se srcem dobro vidi

Samo se srcem dobro vidi

Učenicima 8. razreda Osnovne škole Ksavera Šandora Gjalskog u Zaboku posljednje djelo za cjelovito čitanje bilo je djelo “Mali princ” autora Antoinea de Saint Exupéryja. Učenici su tijekom čitanja trebali odabrati jedan od brojnih citata ili ulomaka koji ih se posebno dojmio i napraviti vlastite planete.

Popis lektira u aplikaciji

Popis lektira u aplikaciji

Susret s knjigom je neizbježan, u djetinjstvu smo okruženi knjigama koje nam čitaju stariji, a kasnije ih i sami čitamo. Kada se govori o lektiri, često se čuju negativne konotacije. Učenicima je dosadna, nerazumljiva, predugačka…

Literarni natječaj: Ljekovita lektira

Literarni natječaj: Ljekovita lektira

U povodu manifestacije Noć knjige 2021., a na Međunarodni dan dječje knjige (2. travnja), organizacijski odbor Noći knjige u suradnji s Hrvatskom udrugom školskih knjižničara objavilo je nagradni natječaj Ljekovita lektira. Pravo sudjelovanja imaju svi učenici osnovnih i srednjih škola u Republici Hrvatskoj, a provoditelji natječaja su stručni suradnici školski knjižničari.

Uz obljetnicu rođenja Mate Lovraka – adaptacija scene vjenčanja na čakavštini

Uz obljetnicu rođenja Mate Lovraka – adaptacija scene vjenčanja na čakavštini

U Osnovnoj školi Jurja Dobrile iz Rovinja svake godine lektirna djela nastoje obraditi na kreativan i zanimljiv način. Ove školske godine, učenici 3. c razreda, scenu vjenčanja iz Lovrakovog romana “Vlak u snijegu” preveli su na čakavštinu. Lovrakova djela zauzimaju posebno mjesto u dječjoj književnosti. Ne čudi, stoga, što su novim kurikulumom “Vlak u snijegu” i “Družba Pere Kvržice” i dalje književna djela koje učenici moraju pročitati tijekom svog osnovnoškolskog obrazovanja.

“Smogovci” na majicama

“Smogovci” na majicama

Kako da lektira postane užitak, a ne mučenje? Kreativnim zadacima učenici pristupaju vedrije i zainteresiranije pa im je i takav način interpretacije lektirnih djela zanimljiviji. Osim što nastanu prekrasni dječji radovi, učenici zaista pročitaju djelo.

Escape (class) room lektira

Escape (class) room lektira

U ponedjeljak, 23. studenog 2020. godine, učenici 4. c razreda Osnovne škole Dobriša Cesarić, Požega, na nov i suvremen način, radili su lektiru Družba Pere Kvržice metodom escape (class) room sa svojom učiteljicom Lidijom Pecko.

Marin Držić

Marin Držić

Pjesnik i komediograf Marin Držić (1508-1567), zvan Vidra, osebujna je pojava u hrvatskoj književnosti i kulturi, iznimna kako po književnom djelu, tako i po svojim shvaćanjima i životnim potezima. Govoriti o Marinu Držiću znači govoriti o proturječjima. Kad je riječ o tom velikom Dubrovčaninu, nedvojbena je samo tvrdnja o njegovoj veličini, sve drugo jest. Jer, proturječjima vrvi i njegov život i njegovo djelo, a onda i smisao i značenje jednoga i drugoga.

Marin Držić

Obrada lektire izradom plakata

dodati Terezija Zokić

 

 

Kako obraditi lektirno djelo a da se izbjegne stereotip klasične obrade? Jedan od mogućih odgovora nametnuo se kroz dobre primjere naše nastavne prakse – izradom plakata pomoću plana plakata. Ovaj tekst obuhvaća sljedeće:

– Što je plakat?

– Plakat u nastavi

– Odlike dobro osmišljenog plakata

– Cilj izrade plakata

– Obrada lektire izradom plakata

– Samovrednovanje

– Prezentacija i vrednovanje učeničkih plakata

Marin Držić

Lektira u novinama

Učenici Osnovne škole Ivan Lovrić, tijekom svibnja 2020. godine, obradili su djelo za cjelovito čitanje “Pisma iz mog mlina” Alphonsea Daudeta na drukčiji način.