prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

E-tečajevi za primjenu u nastavi

Primjena tehnologije u obrazovanju u današnje doba je imperativ. Škole pohađaju generacije digitalnih urođenika koje se u klasičnom obliku nastave osjećaju kao u kamenom dobu, očito je stoga da je neophodno prilagoditi način poučavanja novim generacijama. Tehnologija nije odgovor na sve i ne smije biti sama sebi svrha. Ali, važno je razviti nove oblike poučavanja koji iskorištavaju jedinstvene značajke medija ili tehnologije.

Primjer primjene e-učenja kroz korištenje novih medija i tehnologije je CARNetova usluga e.Tečajevi za primjenu u nastavi.

Što su e.Tečajevi?

e.Tečajevi za primjenu u nastavi besplatni su gotovi online tečajevi implementirani u CARNetov   sustav   za   upravljanje   učenjem   Loomen,   namijenjeni   prvenstveno nastavnicima  predmeta Informatika u osnovnim i srednjim školama, ali i nastavnicima ostalih predmeta, kao i   nastavnicima   na   visokoškolskim   ustanovama.   Svojim   sadržajem pokrivaju područje informacijskih i komunikacijskih tehnologija, a u svom programu broje   sveukupno   15   različitih   tečajeva.
Tehničku i administrativnu podršku na razini sustava Loomen svojim korisnicima pruža CARNet putem elektroničke pošte loomen@carnet.hr, dok na razini tečaja nastavnik sam vrši administraciju – polaznika, lekcija i aktivnosti tečaja. 

Nastavnik od CARNeta preuzima tečaj po želji i postaje mentor svojim učenicima/studentima odnosno polaznicima. Time frontalna nastava u učionici nestaje, a polaznik postaje središtem procesa poučavanja, koji se može odvijati u potpunosti online, kombinirano ili se e.Tečaj može koristiti samo kao dodatni materijal za učenje. Vremensko trajanje tečaja prepušteno je na odluku nastavniku, jednako kao i broj učenika koje će uključiti u e.Tečaj.

Primjena e.Tečajeva

e.Tečajevi se mogu primijeniti u kombiniranom modelu na način da se dio aktivnosti odvija  online  –  obrada lekcija  sadržaja, a  samoprovjera znanja i  provjera znanja  u školskoj informatičkoj učionici  zajedno sa ostalim učenicima i nastavnikom. Preduvjet za takav model primjene  je da svi učenici izvan  školske  informatičke učionice imaju dostupno   računalo s pristupom Internetu. Jednako tako, prepreka može biti i premali broj računala u učionici uslijed čega nastavnik mora napraviti podjelu učenika na manje grupe. 
Ako   se   e.Tečajevi   koriste   kao   dodatni   materijali   za   učenje,   primjenjuju   se   kao   u klasičnoj   nastavi   te   je   preduvjet   da   se   izvode   u   informatičkoj   učionici,   ali   onda   se  može javiti potencijalni problem s brojem računala.
Nastavnik se može odlučiti i potpuno online primjenu, a tada je bitno da nastavnik bude siguran da svaki učenik ima pristup računalu s vezom na Internet izvan škole.
Ukoliko to tehnički uvjeti dozvoljavaju i razina samostalnosti i odgovornosti učenika za učenje je visoka, e.Tečaj se može odvijati u potpunosti online.
Prema statistikama, u osnovnim i srednjim školama najčešće je korišten kombinirani model jer se smatra da učenici još nisu spremni za preuzimanje potpune odgovornosti za svoje učenje, discipline u izvršavanju online obaveza  i kontrole vremena, a osim toga i realna slika je još uvijek takva da svi učenici još ne posjeduju računalo kod kuće.
Ukoliko nastavnici žele uključiti tehnologiju u svoju nastavu, ali uvjeti rada ne zadovoljavaju tehničke preduvjete, mogu odabrati opciju korištenja e.Tečaja kao dodatnog materijala za učenje i koristiti ga samo u računalnoj učionici ili čak samo kao domaću zadaću.
U cilju uspješne primjene e.Tečajeva u nastavi, potrebno je učenicima u školama omogućiti pristup  računalnoj učionici odnosno računalu na zahtjev, kako bi oni učenici koji nemaju računalo kod kuće, usprkos tome mogli izvršavati svoje zadatke i aktivnosti zadane e.Tečajem.

Uloga nastavnika i učenika

Na e.Tečaju nastavnik dobiva ulogu različitu od one u učionici. U virtualnom okruženju nastavnikova kontrola aktivnosti je neizravnija, a učenik je u prvom planu. Nastavnik ima ulogu moderatora, ali ne i kontrolora. Učenici/studenti samostalno prolaze kroz sadržaj e.Tečaja, a nastavnik pomaže u slučaju nerazumijevanja dijelova gradiva, daje smjernice i ocjenjuje zadatke.
Učenici/studenti stječu nova znanja kroz diskusijske forume moderirane od strane nastavnika. Sudjelovanje u diskusijama se boduje, a bodovi se pribrajaju onima koje polaznik ostvari na testovima i zadacima.

Usluga E-tečajeva za primjenu u nastavi pokazuje da nastavnici mogu uvesti e-učenje u svoju nastavu, bez potrebe za materijalnim ulaganjem, koristeći dostupnu tehnologiju na školi. Ujedno u svoju nastavu mogu uključiti i učenike iz drugih škola, budući da virtualni svijet ne poznaje geografskih ograničenja.