prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Edukativna igra za srednjoškolce o govoru mržnje na internetu

Uz digitalnu edukativnu igru Hate Out!, dostupnu i na hrvatskom jeziku, igrači uče prepoznati govor mržnje na internetu i prijaviti ga, odnosno reagirati na njega na konstruktivan način.

Namijenjena prvenstveno srednjoškolcima, ali i nastavnicima, novinarima i aktivistima na društvenim mrežama, igra je razvijena u sklopu projekta LEAD-Online (Learn, Engage, Act: Digital Tools to Prevent and Counter Hate Speech Online), kojem je cilj jačanje kritičkog mišljenja i vještina digitalne i medijske pismenosti kod mladih ljudi, s naglaskom na suzbijanje govora mržnja na internetu. Uz sufinanciranje Europske komisije u okviru CERV-2021-EQUAL programa, projekt provodi 7 partnera iz 7 zemalja – Austrije, Bugarske, Cipra, Hrvatske, Italije, Grčke i Rumunjske, a hrvatski partner u projektu je Centar za mir, nenasilje i ljudska prava – Osijek.

U igri Hate out! igrač preuzima lik malog robota te se kreće kroz 9 scenarija koji pokazuju različite načine na koje se govor mržnje na internetu može manifestirati. U opisu igre navedeno je da su svi scenariji inspirirani stvarnim događajima o kojima su izvještavali mediji, a te su vijesti u suradnji sa stručnjacima modificirane kako bi se predstavile kao opći primjeri incidenata govora mržnje, da bi se izbjeglo daljnje širenje sadržaja mržnje.

Svaki scenarij počinje kratkim opisom konteksta u kojem se odvija epizoda govora mržnje, a primjeri uključuju govor mržnje na temelju etničke/nacionalne i vjerske pripadnosti, rodno zasnovan govor mržnje, body shaminggovor mržnje upućen novinarima, mladoj političkoj aktivistici, transrodnoj osobi, pripadnicima nacionalne manjine te imigrantima.

Igrač treba odgovoriti na incident govora mržnje odabirom jedne od pet mogućih reakcija, nakon čega dobiva povratnu informaciju koja mu daje do znanja koliko je njegov odgovor bio učinkovit. Na kraju igre dobiva i opće povratne informacije, generirane na temelju odluka koje je donio tijekom igre.

Uz samu igru, na stranici projekta dostupan je priručnik za edukatore, koji uz upute za igranje sadrži i prijedloge aktivnosti za lekciju o govoru mržnje na internetu, dodatna objašnjenja pojmova te poveznice na izvore iz kojih se može više saznati o govoru mržnje, kao i na obrazovne materijale koji se bave ovom temom.

 

Tekst je u potpunosti prenesen s mrežnih stranica Medijska pismenost – abeceda za 21. stoljeće.