Erasmus+ projekt “STEAM and Robotics: a new learning approach”

Srednja škola Ban Josip Jelačić ove je školske godine ušla u još jedan Erasmus+ KA229 projekt “STEAM and Robotics: a new learning approach”. Projektni koordinator je Italija, a partneri su iz Litve, Grčke i Bugarske i Hrvatske. Predviđeno trajanje projekta je 24 mjeseci (od rujna 2020. do rujna 2022. godine).

Projekt je usmjeren na razvoj takozvanih “STEAM vještina” (znanost, tehnologija, inženjerstvo, umjetnost i matematika) kod učenika. Projektnim aktivnostima posebno se promovira multidisciplinarni i interdisciplinarni pristup, koji uključuje discipline poput računarstva, matematike i prirodnih znanosti koristeći robotiku kao sredstvo koje pomaže učenicima da razviju tipične kognitivne vještine računalnog razmišljanja i rješavanja problema. 

Projektne aktivnosti su započeli na eTwinning platformi izborom službenog loga projekta, predstavljanjem učenika i nastavnika koji sudjeluju u projektu i upoznavanjem partnerskih škola, gradova i država. Također, jedna od prvih aktivnosti je bio i virtualni sastanak grupe učenika iz svake države koji se održao u srijedu, 10. ožujka 2021. gosine. Na sastanku su se bolje upoznali te su pripremili različite interaktivne igre za svoje kolege kako bi naučili više o projektu i partnerskim zemljama. Bilo je uzbudljivo i zabavno razgovarati s kolegama iz drugih zemalja na engleskom te naučiti više o projektu. Ovo je prvi projekt u kojem škola sudjeluje, a usmjeren je na STEAM područje, dok su dosadašnji bili uglavnom usmjereni na društveno-humanističko ili jezično područje. U projekt su uključeni učenici koji pohađaju usmjerenje Tehničar za računarstvo od prvog do trećeg razreda, a projektne aktivnosti su uklopljene u školski kurikulum kroz stručne predmete, matematiku i fakultativnu nastavu engleskog jezika.

Budući da je planiranje mobilnosti neizvjesno u uvjetima pandemije Covid-19, a u očekivanju prve, koja je planirana u Italiju, projektne aktivnosti se realiziraju na školskoj razini ali i internacionalno na eTwinning platformi putem zajedničkih zadataka za učenike i planiranjem međunarodnih virtualnih radionica.