prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Erasmus+ projekt “Storytelling in Nature”

Učenici Osnovne škole kraljice Jelene iz Solina nastavljaju s projektnim aktivnostima u okviru Erasmus + projekta “Storytelling in Nature”. Aktivnosti su ove godine zbog pandemije bile virtualnog i hibridnog karaktera.

Početkom nove nastavne godine, učenike škole dočekale su stare obveze, među ostalim i one kojima se uvijek vesele – nastavak Erasmus+ projekta “Storytelling in Nature”. Poput svih Erasmus+ projekata, i ovaj projekt spaja različite europske zemlje pod zajedničkom temom, a to je, u ovom slučaju, njegovanje kulturne baštine kroz mitove i legende ispričane u prirodi, baš kako su to činili naši stari.

Projektom je predviđeno pet mobilnosti učenika i učitelja u pet europskih zemalja: Irska, Italija, Njemačka, Francuska i Hrvatska. Učenici i učitelji škole imali su sreću biti prvi domaćini kolegama i učenicima u listopadu 2019. godine, dok je svijet još uvijek bio onakav kakvog se danas s nostalgijom sjećamo. Sljedeću mobilnost su trebali odraditi u zemlji partneru, Njemačkoj. Međutim, zbog pandemije Covid-19 došlo je do promjena u realizaciji projektnih aktivnosti. Prema preporuci Agencije za mobilnost projektne aktivnosti su se trebale biti realizirane virtualnim putem ili biti hibridnog karaktera (terenska nastava uz virtualne radionice). Tako je mobilnost u Njemačku, u lipnju ove godine realizirana virtualnim putem. Treća mobilnost je u projektnoj dokumentaciji planirana da se provede glavnom gradu Francuske, Parizu. Tema mobilnosti u Francuskoj je bila povezanost prirode i moći, dvoraca koji su uvijek bili simbol moći, te mitova i legendi vezanih uz njih. Francuski parteri su svoje goste trebali su kroz svoje aktivnosti provesti kroz Pariz, dvorac i vrtove Versaillesa i upoznali ih s pričom o Zvonaru crkve Notre Dame.

Situacija s pandemijom Covid-19 je promijenila tijek aktivnosti i mogla je biti jedino hibridnog karaktera. Premda su se svi nadali šetnji Parizom, u konačnici su jako razveselili i šetnji Ogulinom. Budući da naša zemlja obiluje predivnim dvorcima zanimljive prošlosti i neobičnih priča, učenici su za pripremu za ovu hibridnu mobilnost trebali istražiti dvorce naše domovine. Uz kratak opis povijesti, učenici su naveli i zanimljive činjenice, mitove i legende te videozapise dvoraca.

Tijekom pripremnih aktivnosti, vladao je veliki interes za predloženu temu, a odlazak u Ogulin je predstavljao veliko uzbuđenje i zadovoljstvo. Terensku nastavu su realizirali sredinom listopada 2021. godine. Učenici škole u pratnji mentora (Ružica Kandić, Marijana Gudić, Marijana Bandić, Anita Čupić) saznali su više o planini Klek i posjetili ogulinsku Ivaninu kuću bajki uz koju se nalazi stari frankopanski kaštel. Nakon što su posjetili Ivaninu kuću bajki obišli su i Đulin ponor koji se nalazi u samom središtu Ogulina i dubok je 40 metara. Ime je dobio po rijeci Đuli, starom nazivu rijeke Dobre. Ponorom završava klanac rijeke koja nestaje u dubinu zemlje pod kamenom liticom iznad koje je početkom 16. stoljeća izgrađen kaštel.

Uz ponor se veže i legenda o djevojci Đuli koja se temelji na činjenici da jedna od pukotina na stijeni iznad Đulinog ponora ima oblik ženskog lica gledanog iz profila. Legenda kaže da se djevojka Đula zbog nesretne ljubavi bacila u smrt. Uz tu pukotinu nalaze se još neke pukotine i izbočine koje tvore lik brkatog muškarca zbog kojeg se Đula bacila u ponor. Tijekom terenske nastave učenici su imali zadatke predstavljanja dvorca Frankopan, Ivanine kuće bajki, te dramatizaciju legende o Đuli na engleskom jeziku. Dokumentirani uradci su objavljeni na Twinspaceu projekta zajedno s bogatom galerijom fotografija.

Po povratku iz Ogulina su realizirane virtualne radionice s projektnim partnerima, u kojima su se učenici međusobno upoznali i razgledali prezentacije i radove kolega, kratko se družili i razmjenjivali iskustva na engleskom jeziku. Učenici su sami prema prethodnom dogovoru pripremili radionice za suradnike.

Ovu mobilnost su zaključili kreativnim zadatkom, kojim su osmislili vlastite mitove i legende, koje će se ubuduće prenositi mlađim generacijama djece. Njihovi junaci su pritom bili superjunaci, koji štite naš svijet od super zlikovaca. Budući da i oni moraju negdje stanovati izgradili su im i prikladne stambene objekte. Nakon virtualnog druženja svi sudionici projekta izrazili su nadu da će se iduća mobilnosti realizirati u stvarnom, prirodnom okruženju prekrasne Sicilije, koja je planirana u ožujku iduće kalendarske godine.