prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

eTwinning projekt “Emocionalna inteligencija kod učenika osnovnih škola”

U školskoj godini 2023./2024. učenici viših razreda OŠ kraljice Jelene iz Solina uključili su se zajedno s pedagoginjom Sanjom Matić u eTwinning projekt pod nazivom “Emocionalna inteligencija kod učenika osnovnih škola”.

Autori projekta su stručni suradnik Martin Hadelan iz Centra za odgoj, obrazovanje i rehabilitaciju „Podravsko sunce“ s koautoricom Valentinom Angelovskom iz  Osnovne škole „11 oktomvri“ iz Makedonije. Projekt se  provodi u suradnji s učiteljima, stručnim suradnicima i učenicima iz raznih škola i zemalja. Osim sudionika iz Hrvatske uključeni su i sudionici iz Makedonije i Bosne i Hercegovine, tako da je projekt međunarodnog karaktera. Do sada je u ovaj projekt uključeno dvadeset učitelja i stručnih suradnika.

Projekt je namijenjen svim učiteljima i stručnim suradnicima koji u svojem odgojno-obrazovnom radu nalaze potrebu poticati razvoj emocionalne inteligencije kod učenika, prvenstveno empatije i prihvaćanja različitosti. Ideja projekta provedba je aktivnosti (radionica, predavanja, izrada plakata, prezentacije itd.) kojima će se učenike učiti o važnosti prepoznavanja svojih i tuđih osjećaja s ciljem prevencije stigmatizacije i stvaranja školskog okružja prikladnog svim učenicima. U planu im je da svaka škola provede četiri aktivnosti na zadanu temu.

Concept of mind and emotions

 

S učenicima provode radionice o emocijama i empatiji prema raznim emocionalnim stanjima. Na taj način učenici se upoznaju s različitim emocijama, osvješćuju vlastite osjećaje, razgovaraju o načinu nošenja s određenim emocijama i rade na razvoju empatije. Osmišljavaju i priče u kojima učenici analiziraju tuđe osjećaje i razloge pojave tih osjećaja na način da učenici  ponude alternativne završetke priče u kojima bi se iskazivala empatičnost prema likovima.

U planu je i izrada brošure o važnosti emocionalne inteligencije. Važno je upoznati učenike s postojanjem različitih ljudi prema njihovim obilježjima (kultura, rasa, način življenja…), a ujedno spoznati da su i unutar razreda individualno različiti prema osobinama (doznati od  učenike koje su to osobine, što nas razlikuje, po čemu smo posebni).

Na samom početku, autor projekta dogovorio je s ostalim sudionicima aktivnosti, vremenik i način rada. Popunili su ulaznu anketu o svojim očekivanjima od projekta i o svom doprinosu projektu koju je izradila kolegica iz OŠ Vodnjan. Kolegica iz Petnaeste osnovne škole iz Brčkog izradila je roditeljsku suglasnost za učenike koju su preuzeli i podijelili učenicima. Kod predstavljanja sudionika, autorica je izradila poveznicu u digitalnom alatu Padlet gdje su sudionici predstavili sebe, školu i učenike s prigodnim fotografijama. Nakon toga, svaka škola krenula je odrađivati svoje planirane aktivnosti uz pomoć radionica s učenicima.

Tako su učenici OŠ kraljice Jelene sudjelovali s pedagoginjom u radionici na temu “S emocijama na ti” s ciljem spoznaje da njihove emocije predstavljaju najosnovniji doživljaj sebe. Način na koji ih doživljavamo i pokazujemo čini nas onakvim kakvi jesmo. Tijekom radionice doznali su različite mogućnosti nošenja s neugodnim osjećajima te mogućnosti izbora koje imamo. Zaključili su da je važno imati podršku obitelji, prijatelja i svih onih u koje imamo povjerenja da im se možemo obratiti.

Odrađene radionice s učenicima postavljaju na Twinspace veseleći se bogatstvu raznih materijala koji mogu koristiti u budućem radu. U planu je da ih sve objedine u digitalnu brošuru kako bi bile dostupne na jednom mjestu svim zainteresiranima. Nadaju se bogatoj zbirci radionica na temu emocionalne inteligencije učenika osnovne škole.