Daroviti učenici petih razreda Osnovne škole Eugena Kumičića iz Slatine ove su godine imali priliku razvijati pravilno razumijevanje i zanimanje za medijsku kulturu te tehničke, kognitivne i kreativne sposobnosti. Projekt je počeo u drugome polugodištu školske godine uz podršku Ministarstva znanosti i obrazovanja, pod vodstvom psihologinje Ive Matek, učiteljice razredne nastave Željke Novotni i učiteljice hrvatskoga jezika Elvire Vujčić.
Cilj projekta je pružiti darovitim učenicima poticajno okruženje za istraživanje i razvoj u području jezične komunikacije i medijske kulture. Kroz radionice, prezentacije i predavanja, uz mentorski rad voditelja, kroz praktičnu izvedbu fotografija, videa, članaka, učenici će razvijati kritičko promišljanje na području medijske kulture, samostalnost, stvaralaštvo i kreativne vještine.
Predstavljen projekt Eugenijalci u kadru
Projekt je započeo predstavljanjem članovima Učiteljskog vijeća, a potom su uslijedile brojne zanimljive i edukativne aktivnosti koje su učenicima omogućile razvoj kreativnosti, medijske pismenosti i tehničkih vještina.
Sigurnost na internetu – važna lekcija za mlade
U sklopu Dana sigurnijeg interneta, učiteljica Elvira Vujčić održala je edukativno predavanje pod nazivom Kako se zaštititi u svijetu interneta, s ciljem podizanja svijesti o sigurnom i odgovornom korištenju digitalnih tehnologija.
Radionica stop animacije
Prva radionica, održana 25. ožujka, bila je posvećena stop animaciji, a vodila ju je bivša učenica škole, Gita Špoljarić. Učenici su imali priliku upoznati se s osnovama ove umjetničke tehnike te izraditi vlastite animirane filmove. Inspiraciju su crpili i iz Gitinog rada koji je izradila još kao učenica osnovne škole. Radionicu su dodatno podržale voditeljice projekta koje su učenike vodile kroz proces stvaranja – od ideje do realizacije.
Medijska pismenost od najranije dobi
Učenici su također sudjelovali u radionici medijske pismenosti koju je vodila učiteljica Svetlana Cecilija Mesić, namijenjenoj predstavnicima Vijeća učenika od 1. do 4. razreda. Kroz razgovor, igre i analizu medijskih sadržaja, učili su prepoznati razliku između vijesti i reklama te razvijali kritičko mišljenje. Posebno zanimljiva bila je radionica u kojoj su učenici osmislili vlastite stripove na temu suvremenih ovisnosti – poput pretjeranog korištenja mobitela i društvenih mreža. Stripovi će poslužiti kao predlošci za buduće kratke filmove, čime se dodatno potiče kreativno izražavanje i promišljanje o vlastitim navikama.
Posjet ŠAF-u i “Riznici Međimurja”
Najzanimljivija aktivnost Projekta bila je posjet Školi animiranog filma (ŠAF) u Čakovcu, 25. travnja. Učenici su se okušali u izradi animiranih filmova, a potom su posjetili i Zavičajni muzej „Riznica Međimurja“ gdje su se upoznali s kulturnom i povijesnom baštinom kraja.
Završna aktivnost i pogled u budućnost
Projekt je zaključen u opuštenoj atmosferi, gdje su učenici predstavili svoje animirane filmove koji su nastali kao rezultat aktivnosti provedenih tijekom ovoga Projekta, a učenice sedmog razreda, Kiara Matić i Nika Bošnjak, održale su zanimljivo izlaganje o podcastu – mediju koji bi mogao biti tema nekog budućeg projekta. Svi sudionici dobili su pohvalnice za svoj trud, a evaluacija projekta pokazala je visoku razinu zadovoljstva i motivacije među učenicima.
Projekt Eugenijalci u kadru uspješno je ostvario svoj cilj – pružiti darovitim učenicima poticajno i kreativno okruženje za razvoj u području medijske kulture, umjetnosti i komunikacije. Kroz niz raznolikih aktivnosti učenici su razvijali tehničke i socijalne vještine, učili o sigurnosti na internetu, izražavali se animacijom i stripom te surađivali u timskom okruženju. Njihova maštovitost i trud pokazali su koliko je važno ulagati u ovakve projekte. Veselimo se budućim projektima i novim generacijama Eugenijalaca.
