prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

EUmrežavanje: Geografski pogled na putovanja, suradnju i građanski angažman mladih

U sklopu Festivala znanosti 2025., čija je tema bila „Mreža“, učenici Gimnazije Vukovar sudjelovali su u interaktivnoj radionici pod nazivom EUmrežavanje.

Radionica je osmišljena kao edukativna simulacija koja kroz geografsku komponentu, društvenu dinamiku i europski kontekst potiče mlade na istraživanje, suradnju i promišljanje o ulozi mreža – kako prostornih, tako i društvenih – u suvremenom svijetu.

Geografski okvir: Europa kao mreža povezanih prostora

Polazište radionice bio je program DiscoverEU, inicijativa Europske unije koja mladima omogućuje putovanje europskim državama željeznicom, s ciljem upoznavanja različitih kultura, prostora i identiteta. Učenici su radili s kartom Europe na kojoj su bili označeni gradovi i lokacije koje su dostupne korisnicima ovog programa.

Korištenjem kartografskog materijala, učenici su razvijali prostornu orijentaciju i razumijevanje geografske povezanosti europskih gradova. Analizirali su prometnu mrežu, regionalne karakteristike i mogućnosti za kulturno uključivanje u različitim europskim sredinama.

“Nikad nisam razmišljala o Europi kao o tako dostupnoj mreži gradova i prilika. DiscoverEU mi se čini kao dobra prilika da to i iskusim,” rekla je učenica 3. razreda.

Mreža kao društvena struktura

U skladu s temom Festivala znanosti „Mreža“ je u radionici bila predstavljena i kao metafora društvenih odnosa. Učenici su kroz zadatke morali rješavati izazove (npr. pronaći smještaj, priključiti se volonterskoj grupi), koristeći likove s različitim ulogama – lokalne vodiče, studente, influensere, volontere i sl. Pritom su morali pregovarati s drugim timovima i razmjenjivati kontakte, što ih je učilo suradnji i strateškom razmišljanju.

“Zanimljivo je koliko je važno znati s kim razgovarati i kako povezati ljude da bi riješio problem. Kao društvena geografija u praksi,” primijetio je učenik 4. razreda.

“Bilo mi je super što smo se morali mijenjati s drugim timovima – osjećala sam se kao da sam stvarno u nekoj europskoj metropoli i rješavam pravi izazov,” dodala je učenica 2. razreda.

Uloga škole kao Škole ambasadora Europskog parlamenta

Ova radionica bila je dio šireg djelovanja škole u okviru statusa Škole ambasadora Europskog parlamenta. Kroz ovaj program učenici se potiču na razumijevanje europskih vrijednosti, demokratskih procesa i mogućnosti aktivnog sudjelovanja u društvu.

Radionica EUmrežavanje bila je izvrstan primjer takve edukacije – povezujući geografska znanja s građanskom kompetencijom i praktičnim vještinama umrežavanja. Učenici su se na zabavan, ali edukativan način upoznali s vrijednostima mobilnosti, raznolikosti i suradnje, koje Europska unija kontinuirano promiče među mladima.

“Ovo je bila najbolja radionica u kojoj sam sudjelovao jer je bila životna – učiš kako se snaći, koga pitati, kako se povezati. I sve to kroz igru,” istaknuo je Ivan (17).

Radionica EUmrežavanje uspješno je spojila geografsko promišljanje, društvenu interakciju i građanski odgoj, naglašavajući koliko su prostorne i ljudske mreže međusobno isprepletene. Mladi su prepoznali važnost europskih programa, uloge osobnih kontakata i suradnje među kulturama.

Povezivanjem znanja, ljudi i prostora – upravo onako kako to čini prava europska mreža – učenici su kroz ovu aktivnost ojačali i svoje kompetencije i svoju viziju aktivnog građanstva u europskom prostoru.