Europska oznaka kvalitete za financijsku pismenost

Srednjoj strukovnoj školi bana Josipa Jelačića iz Sinja stigla je prva European Quality Label – Europska oznaka kvalitete za eTwinning projekt “Life & Money”. Škola je nagrađena Europskom oznakom kvalitete za izvrsnost rada u eTwinning projektima.

Rad učenika i nastavnika Škole su prepoznati na najvišem europskom nivou. Škola zahvaljuje nastavnicima, kolegama, učenicima i projektnim partnerima: Branko Rumenović, Fatma Demir Kul Edy Bellatalla Lemia Sert, Ramune Jukneliene, Cojocari Ludmila, Ana Maria Cercel, Zdenka Marton, Anita Čorak, Martina Čiček, Raquel Lombardi. Projekt je prijavljen za COMET nagradu i eTwinning nagradu 2021. godine. Suradnja nastavnika iz Ogulina, Litve, Rumunjske, Portugala, Sinja i ostalih traje već neko duže vrijeme i nastaviti će se u budućnosti.

Srednja strukovna škola bana Josipa Jelačića je u ovoj školskoj godini postala ponosna nositeljica oznake eTwinning škole budući da je prepoznata u područjima: digitalna praksa, praksa eSigurnosti, inovativni i kreativni pristupi pedagogiji, promicanje stalnog stručnog usavršavanja osoblja, promicanje prakse za suradnju u učenju među nastavnicima i učenicima.

eTwinning je prepoznao kvalitetu eTwinning projekta “Life & Money” i nagradio ga nacionalnom i Europskom etiketom kvalitete. Zbog svoje kvalitete projekt je nagrađen s nacionalnom i europskom oznakom kvalitete u Litvi, Portugalu i Hrvatskoj, što daje motivaciju učenicima i nastavnicima za daljnju virtualnu suradnju.

Svrha projekta “Life&Money” je stavljanje snažnijeg naglaska na financijsku pismenost koja je važna za pojedinca, ali i za društvo u cjelini, pogotovo u dobu novih tehnologija i digitalnih transformacija. Projektom “Life & Money”, potaklo se učenike na istraživanje o novcu, proučavao se povijesni razvoj novca, a učenici su imali priliku izraditi vlastiti novac i osnovati vlastitu “banku”. U sklopu projekta, učenici su sudjelovali u obilježavanju mnogih međunarodnih i europskih događaja, koje su zajedno s nastavnicom osmislili, pripremili i organizirali. Učenički interaktivni radovi, digitalni posteri, digitalne brošure, videozapisi, stripovi, umne mape i plakati su izrađeni u alatima: Powtoon, Genially, Issue, Canva, Popplet, Glogster, Piktochart i drugi.

Tijekom projekta korištene su suvremene nastavne metode i razni oblici aktiviranja učenika, izrađene su brošure i materijali za interaktivnost projekta radi boljeg usvajanja financijskih, poduzetničkih, ljudsko-pravnih, političkih i društvenih znanja, vještina i vrijednosti kod učenika o važnosti novca, financijskog opismenjavanja i financijskog zaključivanja. Učenici Andrija, Anđela, Antonia, Ema, Gabrijela, Josip, Katja, Mateo, Mirna i Tonija aktivno su doprinijeli međunarodnom projektu, uspješno su proveli planirane aktivnosti projekta s partnerima iz ostalih zemalja sudionica. Na završetku projekta svi sudionici su prezentirali prikupljene podatke i diseminirali rezultate. U projektu se isprepleću sve međupredmetne teme: Osobni i socijalni razvoj, Održivi razvoj, Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije, Učiti kako učiti, Zdravlje, Poduzetništvo i Građanski odgoj i obrazovanje.

Projekt je omogućio još bolje ostvarivanje ishoda učenja u Računovodstvu, bankarstvu i osiguranju i svim strukovnim predmetima. Učenici su u virtualnom okruženju, putem platforme Zoom, zajedno sa učenicima iz partnerskih škola sudjelovali u mnogim online predavanjima. U okviru projekta stvaralo se sigurno okruženje za razvoj i razmjenu iskustava učenika i nastavnika. Sudionici projekta naučili su komunicirati sa svojim kolegama na način da razvijaju kritičko mišljenje, kreativnost, maštu, radoznalost, međusobnu komunikaciju, suradnju, timski rad i odgovornost. Učenici su objavljivali sve svoje uratke na eTwinning Twinspaceu.

Kroz primjere dobre prakse, Škola ističe da se uspjeva pratiti i provjeriti ostvarivanje zadanih ishoda u online okruženju koristeći inovativne metode poučavanja provodeći vrednovanja ishoda svojih nastavnih predmeta. Vrednovanje za učenje se provodi praćenjem rada i napretka učenika u online okruženju pomoću e-portfolija. Vrednovanje kao učenje se provodi vršnjačkim vrednovanje rezultata rada učenika i samovrednovanjem. Vrednovanje naučenog se provodi vrednovanjem učeničkih radova, audio, video i/ili ppt prezentacija. Projekt “Life & Money” puno je više od “običnog projekta”. Nastavnicima i učenicima dao je sasvim novi pogled na online obrazovanje za vrijeme pandemije COVID-19.

Škola zahvaljuje eTwinningu i Agenciji za mobilnost i programe EU što su prepoznali rad inovativnih i kreativnih učenika, rad nastavnika i rad Škole.