Tečaj se provodio od 3. do 7. svibnja 2024. godine. Uz OIP Posejdon na tečaju su sudjelovale članovi udruga iz različitih zemalja, Belgije, Španjolske, Portugala i udruga Argonauta iz Hrvatske. Tečaj je održan u Centru za mlade Marttinen. Smješten u gradu Virrat, Centar za mlade Marttinen služi kao središte za osnaživanje mladih i obrazovanje o okolišu. Ovdje se učenici mogu uroniti u aktivnosti, radionice i događaje koji promiču snažnu povezanost s prirodnim svijetom. Centar za mlade posvećen je odgajanju mladih duhova i usađivanju osjećaja odgovornosti prema okolišu. Tečaj potiče sudionike na istraživanje inovativnih načina zaštite našeg planeta i stvaranja bolje budućnosti za generacije koje dolaze.
Glavni cilj je bio proučiti načine igranja igre Proactive Ecoland. Istražili su nove načine projektnog učenja, obrazovanja na otvorenom, uključivanje igara u lekcije o ekologiji i načine kako pomoći našem planetu da napreduje. Igra Proactive Ecoland je iznimno zanimljiva, dinamična, sudjelovala su 23 člana iz različitih udruga i navedenih zemalja. Podijeljeni u grupe dobili su ulogu koju su trebali odraditi, primjerice: građani, nevladine organizacije, privatni sektor, političari, javna uprava. Svaka grupa je na početku dobila opis svoje uloge u društvu kao i popis svojih odgovornosti i resursa, što je olakšalo utjelovljenje dodijeljene uloge. Suočili su se s rješavanjem raznih konkretnih problema kao što su onečišćenje oceana mikroplastikom, nedostatak zelenih površina u urbanim područjima ili štetni utjecaji industrije brze mode. Bilo je vrlo zanimljivo razumjeti odgovornosti svake skupine u ovim ekološkim izazovima. Igra pokreće raspravu između različitih grupa. Primjenjiva je u nastavi, njome se razvijaju i komunikacijske vještine, uče pravila argumentiranog raspravljanja, ali i pristajanja na kompromise. Cilj je dobrobit svih uloga, odnosno pojedinaca.
Tečaj je bi iznimno nadahnut prirodom i razvijanjem dubokog poštovanja prema prirodi. Jedan od zadataka je bio istražiti šumu kroz 20 zadataka, a osmišljeni su kako bi se u tišini što bolje povezali sa prirodom. Poslije ovog zadatka na otvorenom trebali su povezati elemente iz prirode sa našim tijelom, na način kako zamišljamo takav odnos i predstaviti svoje viđenje drugima. Naša su tijela zamršeno povezana s elementima prirode i bitno je prepoznati i poštivati taj odnos. Ovaj zadatak omogućuje ponovno uspostavljanje veze sa zemljom i stjecanje dublje poštovanje prema okolišu. Poštujući vezu između našeg tijela i prirode, možemo njegovati osjećaj harmonije i blagostanja.
Projektno učenje je dinamičan pristup obrazovanju koji osnažuje učenike da preuzmu kontrolu nad svojim učenjem kroz projekte iz stvarnog svijeta. Kombinirajući nastavu u učionici s praktičnim iskustvima u prirodi, učenici mogu produbiti svoje razumijevanje ekoloških koncepata i razviti praktična rješenja za ekološke izazove. Obrazovanje na otvorenom ne samo da poboljšava učenje, već i potiče osjećaj zahvalnosti za čuda prirodnog svijeta.
Zaključno, Proactiveecoland nudi bogat niz iskustava učenja koja osnažuju učenike da postanu prvaci upravljanja okolišem i zagovornici održivog razvoja. Uključivanjem u ovaj trening tečaj, projektno učenje, obrazovanje na otvorenom i međunarodna partnerstva, stekli su nova znanja i vještine koje mogu pozitivno utjecati na planet i doprinijeti zelenijoj i zdravijoj budućnosti za sve. Krenimo zajedno u nove izazove i radimo na stvaranju održivijeg svijeta za generacije koje dolaze.