prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Gamifying Heritage: Učenici oživjeli kulturnu baštinu Donjeg makarskog primorja kroz mobilnu igricu

U sklopu uspješnog međuškolskog projekta Gamifying Heritage, učenici Srednje strukovne škole Makarska, Srednje škole fra Andrije Kačića Miošića Makarska te Osnovne škole dr. Franje Tuđmana iz Brela zajednički su pod mentorstvom nastavnica Anite Zelić Tomaš, Matee Maslać, Maje Brzice, Anđeline Mršo, Ivone Ibrahimkadić i dr.sc. Valentine Lasić, i ove školske godine radili na izradi koncepta mobilne igrice temeljene na kulturnoj baštini Donjeg makarskog primorja – od Brela do Velikog Brda.

Projekt je imao za cilj potaknuti učenike na istraživanje i očuvanje lokalne materijalne i nematerijalne kulturne baštine kroz suvremene digitalne alate i gamifikaciju sadržaja. Sudionici su proučavali povijesne spomenike, znamenitosti, stare običaje, legende i mitove svojega kraja, a zatim su na temelju prikupljenih informacija osmislili priče, likove i vizualne predloške za mobilnu igricu te sve preveli na engleski i njemački jezik.

Poseban naglasak bio je na planiranim ishodima a to su: obrazovni ishod kroz koji su učenici razvili sposobnosti istraživanja, kritičkog mišljenja, digitalne pismenosti i kreativnog izražavanja. Posebna pozornost bila je posvećena povezivanju nastavnih sadržaja iz povijesti, likovne umjetnosti, informatike i hrvatskog jezika u kontekstu stvarnog projekta; kulturna osviještenost: Sudionici su upoznali vrijedne, često zaboravljene aspekte lokalne baštine – od arheoloških lokaliteta i srednjovjekovnih sakralnih građevina do usmenih predaja i narodnih vjerovanja.

Time su učili o važnosti očuvanja kulturnog identiteta i baštine; razvoj međupredmetnih i međugeneracijskih kompetencija: Projekt je potaknuo suradnju između osnovnoškolaca i srednjoškolaca, kao i između različitih škola. Učenici su razvijali vještine timskog rada, komunikacije, empatije i zajedničkog donošenja odluka; kreativni ishod: U likovnim radionicama nastali su originalni crteži, skice i prijedlozi izgleda likova, okruženja i zadataka u igri.

Kreativnost učenika bila je ključna u davanju života starim pričama na način koji je blizak današnjoj publici; tehničko-digitalni ishod: Učenici su upoznali proces razvoja računalnih igara – od konceptualnog dizajna i pripreme sadržaja do rada s profesionalnim IT timom. Naučili su kako ideja postaje digitalni proizvod, čime su se otvorile i mogućnosti za buduće karijere u kreativnim i tehnološkim industrijama. 

Učenici su kroz projekt usvojili znanja iz područja povijesti, kulturne antropologije, dizajna i digitalne pismenosti, a posebnu pažnju posvetili su interpretaciji lokalnih legendi, poput priče o Andrijinoj pošti, Gradini ili svetim mjestima duž obale. Njihove ideje i crteži služili su kao temelj za izradu igre koju programski razvija IT tvrtka Stellar Prime. 

Projekt je pokazao kako se suradnjom obrazovnih ustanova, stručnjaka i lokalne zajednice može na inovativan način očuvati kulturna baština i približiti je mladim generacijama kroz tehnologiju koja im je bliska. Završna prezentacija projekta planirana je u suradnji s Gradskim muzejom Makarska krajem kolovoza 2025. u Makarskoj, gdje će učenici predstavili svoje radove, a sudionici će imali priliku isprobati demo verziju igre. 

Igrica na hrvatskom, engleskom i njemačkom jeziku će besplatno biti dostupna za mobilne uređaje s ciljem promocije kulturnog turizma te jačanja lokalnog identiteta među mladima i posjetiteljima regije. Zahvaljujući donacijama Ministarstva, TZ Brela, Općine Brela te Grada Makarske ove godine se projekt Gamifying Heritage istaknuo  kao primjer dobre prakse povezivanja škole i lokalne zajednice, te kao inspirativan način kako kulturnu baštinu približiti mladima kroz tehnologiju koja im je bliska.