prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Govorno-jezična inteligencija

Djeca koja su jaka u ovoj inteligenciji imaju visoko razvijene slušalačke osobine i uživaju u jezičnim aktivnostima. Dobro pričaju priče, često su dobri govornici i glumci. Ovaj tip inteligencije najrašireniji je u ljudskoj vrsti.

To su djeca koja vole pisati, pričati kratke priče, viceve i priče. Lako pamte imena, mjesta, datume i sitnice. Da bi se njegovala govorno-jezična inteligencija treba poticati čitanje i pisanje pjesama, oglasa, kratkih priča, brošura i slično. Djeca s visokom govorno-jezičnom inteligencijom vole križaljke, osmosmjerke, besmislene rime i igre riječima.

Igre koje razvijaju govorno-jezičnu inteligenciju

  • Što je u imenu?
  • Životna navika: znatiželja
  • Materijal: papir i olovka
  • Razred: 4. i dalje
  • Vrijeme: 10 minuta

Učenici se grupiraju u skupine od 4 do 5 učenika. Učenici zapisuju sva imena iz grupe na jedan papir. Svaka grupa pokuša napraviti i zapisati što više riječi od slova od kojih se sastoje sva imena. Riječi bi trebale biti najmanje od tri slova. Ne smiju biti vlastita imena ili strane riječi. Pravila se mogu i prilagoditi. Učenici imaju tri minute za pronaći riječi. Skupine se mogu izmiješati pa ponoviti igru.

Razgovor:

  1. Kako je vaša grupa počela tražiti riječi?
  2. Jeste li imali red ili ste nabacivali prijedloge? Jesu li svi sudjelovali?

Koliko se stvari možeš sjetiti?

  • Životna navika: suradnja
  • Materijal: papir i olovka
  • Razred: 3. i dalje
  • Vrijeme: 10 – 15 minuta

Učenici se grupiraju u skupine od 4 do 5 učenika. Jedan učenik u grupi bilježi. Učitelj zadaje zadatak, odnosno kategoriju. Npr. “stvari koje su veće od tebe”, “stvari koje su više od tebe”, “stvari s ručkama”, “stvari izrađene od plastike” i slično. Učenik koji bilježi ideje onako kako su mu rečene. Skupina može sama osmisliti svoja pravila o davanju i bilježenju ideja. Vrijeme je ograničeno na tri do pet minuta.

Po isteku vremena svaka skupina izlaže svoj rad.

Razgovor:

  1. Jeste li davali ideje brže nego ih vaš bilježnik mogao zabilježiti? Kako ste riješili taj problem?
  2. Ima li vaša skupina ideja koje ostale skupine nemaju?

Stolica s mikrofonom

Životna navika: hrabrost

  • Materijal: /
  • Razred: 4. i dalje
  • Vrijeme: 40 minuta

Postaviti šest stolica u krug na sredini učionice. Najaviti učenicima da treba pet dobrovoljaca koji će sjesti u krug i pričati o nekoj temi. Obavezno najaviti temu. Preostala stolica je “stolica s mikrofonom”. Na nju može sjesti bilo koji učenik te se uključiti u razgovor. Nakon svog komentara vraća se na svoje mjesto. Tema mora biti razrađena prije nego pristupi učenik u krug. Učitelj odlučuje kada ulazi šesti učenik.

Razgovor:

  1. Jesi li promijenio/la svoje mišljenje o temi nakon ostalih mišljenja koja si čuo/la?
  2. Je li ti trebala hrabrost da pristupiš grupi?

Nikad ne reci “JA”

  • Životna navika: oprez
  • Materijal:/
  • Razred: 3. i dalje
  • Vrijeme: 10 minuta

Učenici stanu u parove i okrenu se licem jedan prema drugome. Najaviti temu za razgovor u parovima, s time da govori prvo jedan učenik svome paru i ne smije koristiti riječi JA, MOJE, MENI. Mijenjaju uloge svakih 20 – 30 sekundi. Ako učenik upotrijebi riječ koju ne smije, mora sjesti na pod, a njegov par traži novog sugovornika.  Igra traje dok ne ostane samo jedan učenik stajati.

Moguće teme:

  • Najvažnija osoba u mom životu.
  • Moja omiljena grupa
  • Zašto vjerujem roditeljima

Dodatni zadatak: Izaberi slovo iz abecede. Probaj napisati odlomak ili uvod ne koristeći to slovo.