Hrvatska postala punopravnom sudionicom Europskoga prostora cjeloživotnog učenja

U okviru neformalnog sastanka Vijeća ministara obrazovanja zemalja Europske unije, održanog danas u belgijskom gradu Bruggesu, povjerenica Europske komisije za obrazovanje, gdja. Androulla Vassiliou, i ministar znanosti, obrazovanja i sporta RH, dr. sc. Radovan Fuchs, potpisali su Memorandum o razumijevanju o punopravnom pristupanju Republike Hrvatske Programu za cjeloživotno učenje i programu 'Mladi na djelu'.

Ovim činom Hrvatska je i službeno pristupila najvećem europskom programu mobilnosti u obrazovanju, te je postala punopravnom sudionicom Europskoga prostora cjeloživotnog učenja. Priključenje ovim programima preko tri tisuće hrvatskih građana tijekom 2011. dobit će priliku boraviti u zemljama Unije u svrhu učenja, studiranja i stručnog usavršavanja.

Tijekom bilateralnog susreta povjerenica Vassiliou i ministar Fuchs razgovarali su o europskim prioritetima u obrazovanju obuhvaćenim strategijom Europe 2020, a posebice o cjeloživotnom učenju te modernizaciji sveučilišta. Ministar Fuchs upoznao je povjerenicu s temeljnim značajkama nacrta prijedloga triju nacrta prijedloga zakona u području visokog obrazovanja i znanosti te njihovom europskom kontekstu. Povjerenica je najavila kako Europska komisija sljedeće godine planira donijeti preporuku o modernizaciji sveučilišta, a u skladu sa strateškim ciljem Unije da do 2020. značajno modernizira visoko obrazovanje, kako po pitanju programa tako i po pitanju upravljanja i financiranja, te je u tom smislu iskazala podršku hrvatskim nastojanjima u tom pogledu.

Na konferenciji posvećenoj Kopenhaškome procesu – europskom procesu reforme strukovnog obrazovanja – doneseni su europski ciljevi za sljedeću dekadu, s naglaskom na potrebi razvoja nacionalnih kvalifikacijskih okvira kao i sustava unaprjeđenja kvalitete u strukovnom obrazovanju i usavršavanju. U svom se izlaganju tijekom konferencije ministar Fuchs posebno osvrnuo na međunarodno priznata postignuća u pogledu razvoja Hrvatskog kvalifikacijskog okvira.

 

Vijest je preuzeta s internetskih stranica Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa.