prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Implementacija eksperimentalnog kurikuluma „Umjetna inteligencija: od koncepta do primjene”

Srednja škola Ivana Meštrovića Drniš je među obrazovnim ustanovama koje su implementirale eksperimentalni kurikulum „Umjetna inteligencija: od koncepta do primjene” u okviru projekta BrAIn.

Predmet je uveden kao fakultativni u obrazovni program učenika drugih i trećih razreda ekonomskog smjera čime je ostvarena sinergija između strukovnog obrazovanja i suvremenih digitalnih kompetencija. Kroz ovaj predmet, učenici razvijaju razumijevanje za:

  • Temeljne principe funkcioniranja umjetne inteligencije
  • Primjenu AI tehnologija
  • Etičke aspekte korištenja umjetne inteligencije
  • Praktične vještine rada s AI alatima

U okviru projekta BrAIn Srednja škola Ivana Meštrovića Drniš sudjelovala je i u istraživanju „Korištenje digitalne tehnologije i dobrobit djece i mladih”. Nakon analize mogućnosti i specifičnosti obrazovne ustanove, istraživanje je provedeno u obliku online upitnika za učenike. Ovaj metodološki pristup odabran je kao optimalan iz sljedećih razloga:

  1. Vremenska ekonomičnost – Budući da je implementacija istraživanja započela tijekom drugog obrazovnog razdoblja, kada su već utvrđeni rasporedi i planirane aktivnosti, online upitnici omogućili su fleksibilnu provedbu bez značajnijeg remećenja obrazovnog procesa
  2. Prilagodba ruralnom kontekstu – Kao obrazovna ustanova u ruralnom području, škola se suočava sa specifičnim izazovima u organizaciji izvannastavnih aktivnosti, poput ograničene dostupnosti javnog prijevoza za učenike i logističkih izazova u okupljanju vanjskih dionika (roditelja/skrbnika) za sudjelovanje u fokus grupama
  3. Integracija u postojeću nastavu – Online upitnici omogućili su integraciju istraživačkih aktivnosti u redovnu nastavu i sate razredne zajednice, čime je osigurana visoka razina participacije učenika.

Istraživanje je uspješno provedeno među učenicima iz ukupno 11 razrednih odjeljenja Srednje škole Ivana Meštrovića Drniš. Koordinaciju provedbe osigurao je imenovani koordinator istraživanja za školu nastavnica Martina Jerković u suradnji s vjeroučiteljicom Veronikom Kosor, pri čemu su ključnu ulogu u organizaciji i motiviranju učenika imale upravo strukovna nastavnica i vjeroučiteljica.

Suradnja strukovne nastavnice i vjeroučiteljice pokazala se iznimno vrijednom u motiviranju učenika za sudjelovanje u istraživanju te osiguravanju razumijevanja važnosti projekta za unapređenje obrazovnog sustava.

Implementacija projekta BrAIn u specifičnom kontekstu ruralne srednje škole donijela je određene izazove, ali i vrijedna iskustva u organizaciji vremena uključivanjem novih aktivnosti u već ustaljen ritam rada u školi, različitosti stupnjeva digitalnih kompetencija učenika i motivacije učenika za sudjelovanjem u istraživanju.

Sudjelovanje Srednje škole Ivana Meštrovića Drniš u projektu BrAIn predstavlja velik iskorak u modernizaciji obrazovnog procesa i integraciji suvremenih digitalnih tehnologija u nastavu. Provođenje eksperimentalnog kurikuluma o umjetnoj inteligenciji omogućila je učenicima ekonomskog smjera stjecanje kompetencija koje će biti ključne za njihovu buduću profesionalnu karijeru.

Istraživačka komponenta projekta će doprinijeti razvoju preporuka za unapređenje digitalne pismenosti i dobrobiti mladih.

Stečena iskustva kroz njegovu implementaciju predstavljaju važan resurs za daljnji razvoj digitalnih kompetencija kako učenika tako i nastavnog osoblja, te će zasigurno imati dugoročan pozitivan učinak na kvalitetu obrazovanja u našoj školi.