prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Interaktivna i višejezična izložba „Tomislav 1100“ u Srednjoj školi Ban Josip Jelačić, Zaprešić

Učenici Srednje škole Ban Josip Jelačić, Zaprešić pripremili su i postavili interaktivnu i višejezičnu izložbu „Tomislav 1100“, posvećenu obilježavanju 1100 godina krunidbe kralja Tomislava, prvoga hrvatskog kralja. Izložba je otvorena u prosincu u prostoru škole, a namijenjena je učenicima škole kao i svim zainteresiranim posjetiteljima.

Cilj izložbe bio je povezati nastavu engleskog, njemačkog i talijanskog jezika s hrvatskom poviješću, likovnom kulturom i medijskom pismenošću te potaknuti učenike na istraživački, kreativni i suradnički rad. Projekt je osmišljen kao primjer projektnog i istraživačkog učenja, u kojem su učenici aktivno sudjelovali u svim fazama rada – od prikupljanja informacija i provjere izvora do izrade i prezentacije materijala.

U sklopu izložbe predstavljeni su raznovrsni učenički radovi: vremenske lente, infografike, stripovi, umjetnički radovi, slagalice te videozapisi na temu kralja Tomislava, njegove krunidbe, svakodnevnog života u srednjem vijeku i vojne moći tadašnje hrvatske države. Poseban dio izložbe bio je posvećen medijskoj pismenosti, gdje su učenici istraživali povijesne izvore te razlikovali povijesne činjenice od mitova povezanih s kraljem Tomislavom.Temom činjenica i mitova učenici su se dodatno bavili i u okviru eTwinning projekta UNITED.

Izložba je imala izražen višejezični karakter – dio sadržaja bio je izrađen na engleskom, njemačkom i talijanskom jeziku, čime su učenici razvijali jezične i interkulturne kompetencije. Posebnu pažnju privukli su likovni radovi inspirirani kraljem Tomislavom i glagoljicom, kao i kreativni foto-kutak, u kojem su učenici sudjelovali u natječaju za najbolju fotografiju koristeći srednjovjekovne rekvizite.

Razgledavanje izložbe bilo je organizirano uz pomoć bingo kartica sa zadatcima, koje su poticale učenike na aktivno promatranje izložaka i pronalaženje odgovora na različitim mjestima u izložbenom prostoru.Kako je sve to izgledalo, možete pogledati na ovom linku. Projekt je pokazao kako se povijesni sadržaji mogu uspješno integrirati u nastavu stranih jezika te kako učenici kroz ovakav oblik rada razvijaju kritičko mišljenje, kreativnost, jezične i digitalne vještine.