Istraživanje o zadovoljstvu učenika i roditelja eTwinning projektom “Čakavica u srcu”

Učiteljice Sandra Podrug iz Osnovne škole Split 3, Jagoda Čopac i Nives Petričević iz Osnovne škole Trstenik provele su istraživanje među učenicima i njihovim roditeljima o zadovoljstvu realiziranim aktivnostima i odgojno-obrazovnim ishodima u eTwinning projektu “Čakavica u srcu”. U ovom radu prikazani su dobiveni rezultati.

Ljepotu i bogatstvo zavičajne riječi prenijeti na sadašnje generacije učenika nije ni malo lagan zadatak za učitelje. Učiteljicama Jagodi Čopac i Sandri Podrug to je uspjelo zahvaljujući cjelogodišnjem eTwinning projektu “Čakavica u srcu” čije su autorice. Učenici su na zabavan način, uz pomoć suvremene tehnologije i digitalnih alata, usvajali zavičajne riječi i uspješno ih primjenjivali u stvaralačkom izražavanju. Natječaji koji promoviraju čakavski govor bili su za njih pravi izazov pa su literarni radovi i dramski izričaji nagrađeni i pohvaljeni od strane stručnog povjerenstva. Ovakav oblik rada, koji je spoj tradicijske kulture i suvremene nastave, obećava da će zavičajni govor živjeti i ubuduće.

Novi predmetni kurikulum Hrvatskoga jezika daje veliku važnost zavičajnosti u nastavi. Vođene navedenim, autorice eTwinning projekta “Čakavica u srcu”, željele su oživjeti stare gotovo zaboravljene čakavske riječi suvremenim pristupom u nastavi. Nakon provedenih brojnih aktivnosti i obilježavanjem značajnih dana kroz godinu, učiteljice su provele istraživanje među svojim učenicima i roditeljima. Tako je anketirano 20 učenika 3.a razreda iz Osnovne škole Split 3 i 19 njihovih roditelja te po 15 učenika 4. a i 4. c razreda Osnovne škole Trstenik i 34 njihova roditelja.

Ovim istraživanjem željelo se ispitati koliko su učenici i roditelji zadovoljni sudjelovanjem u eTwinning projektu “Čakavica u srcu”, napretkom učenika u usvajanju zavičajnih riječi i korištenju istih u svakodnevnom govoru kod kuće, zanimanje roditelja za čakavske aktivnosti koje su se provodile tijekom projekta, mišljenja roditelja na koje se sve načine može očuvati čakavica te želja učenika za nastavkom sudjelovanja u projektu iduće školske godine.