prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Istraživanje – „Odgovori na prekid redovnoga odgoja i obrazovanja”

IEA i UNESCO u partnerstvu sa Zajedničkim istraživačkim centrom Europske komisije (engl. European Commission’s Joint Research Center) pokrenuli su istraživanje REDS 2020. godine. Osnovni su ciljevi istraživanja procjena utjecaja pandemije na osnovnoškolsko obrazovanje te analiza pristupa različitih zemalja u osiguravanju kontinuiteta u nastavi i učenju tijekom prekida u redovnome radu odgojno-obrazovnih ustanova uzrokovanih pandemijom COVID-19.

Globalno zatvaranje škola uzrokovano pandemijom COVID-19 nedvojbeno je skrenulo pozornost na škole kao zajednice koje su važne za puno više od pukoga poučavanja i učenja. Podatci prikupljeni istraživanjem REDS pokazuju da je 50 % ili više ravnatelja škola u većini zemalja sudionica prepoznalo dobrobit učenika i nastavnika kao prioritet tijekom zatvaranja škola, ali i u budućnosti.

Pandemija COVID-19 poremetila je obrazovanje u neviđenim razmjerima, a na obrazovne sustave diljem svijeta utjecala su produžena zatvaranja škola i nagle promjene u normalnom radu škola. U okviru istraživanja REDS utvrđivano je kako je zdravstvena kriza utjecala na poučavanje i učenje te kako su dionici u obrazovanju reagirali na prekide u redovnome radu odgojno-obrazovnih ustanova. Ovim istraživanjem pruža se sustavan, multidimenzionalni i komparativni prikaz situacije u osnovnom obrazovanju u 11 zemalja sudionica diljem svijeta (Burkina Faso, Danska, Etiopija, Indija, Kenija, Ruanda, Rusija, Slovenija, Ujedinjeni Arapski Emirati, Urugvaj i Uzbekistan).

Početni rezultati mogu poslužiti boljemu usmjeravanju i prilagođavanju obrazovnih politika na krizu i pružaju neprocjenjive informacije o tome što je potrebno za oporavak obrazovanja od krize i jačanje otpornosti obrazovnih sustava u budućnosti.

Poveznica na REDS izvještaj:

https://www.iea.nl/publications/international-evidence-responses-to-educational-disruption-survey

REDS međunarodna baza podataka nalazi se ovdje: https://www.iea.nl/data-tools/repository/reds

Objava rezultata održana je 24. siječnja 2022. godine na Međunarodni dan obrazovanja. Snimka je dostupna na IEA You Tube kanalu: https://www.youtube.com/channel/UCdYT_DWaT3akqyeI39IlIAQ.

 

Vijest je prenesena s mrežnih stranica Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja.