prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Književna čajanka u učionici

Ritual ispijanja čaja uz lagane keksiće i domaći med njeguje se u učionici 3. razreda OŠ Bakar u sklopu Čitalačke grupe. Organizirane čajanke uz dobru priču, druženje i opuštene razgovore postaju omiljeni dio nastavnog dana.

Jedan dan u tjednu započinjemo u opuštenom i relaksirajućem tonu. Organiziramo  književnu čajanku u učionici. Učenici u školu donose svoju omiljenu šalicu i čaj. Istražuju podatke o nastanku čaja, uče kako se čaj priprema, koja su djelotvorna svojstva pojedinih čajeva, te kako čaj konzumiramo u različitim kulturama. Hladna zimska jutra započinjemo čitanjem priča poznatih dječjih književnika. Uz mirise voćnog čaja i okuse kamilice, mente, sljeza i kadulje svaka priča posebno je  zanimljiva. Savršen dodatak zajedničkom čitanju donose čajni kolutići i domaći med kojim rado zasladimo razrednu čajanku. Uvijek je veselo i inspirativno. Stvaramo pozitivno razredno ozračje, družimo se uz knjigu i lijepu riječ. O pročitanim pričama razmjenjujemo svoje doživljaje, razgovaramo o likovima i njihovim postupcima, razmjenjujemo iskustva, analiziramo, promišljamo i iznosimo svoje stavove. Razgovaramo o dobrim i lošim odnosima, odlukama, obiteljskim i školskim pravilima i sve to povezujemo sa svakodnevnim situacijama u kojima se nalazimo. Uvijek je zanimljivo slušati kako svaki učenik doživi priču, koliko neka priča u njima potakne emocije i iako se ne svidi svima svaka priča ipak ih na neki način dotakne. To je istinska moć pisane riječi, ljepote čitanja. Potaknuti spoznajom o vrijednosti čitanja zaključili smo da je čitanje naglas zanimljivo i zabavno jer razvija vještinu slušanja, obogaćuje rječnik, razvija maštu i utječe na uspješan razvoj djeteta.

Opuštena druženja uz razgovore postaju omiljeni dio nastavnog dana za sve učenike. Na taj način stvaramo lijepe uspomene. Posebnu vrijednost nosi činjenica da su djeca koja inače nisu željela piti čaj, na ovaj način čaj željela probati i mnogima se on svidio. Razredna čajanka ima i ekološku komponentu u vidu edukacije o zaštiti prirode i kušanje različitih vrsta čaja.

Ponekad planiramo male stvari i neznatne događaje koji mimo plana postanu velike i lijepe. Stoga se veselimo sljedećoj književnoj čajanci u našoj učionici kada ćemo uz zdravi topli napitak uživati u čarima čaja.

Alma Hess