Labinski srednjoškolci na 3.mobilnosti u sklopu međunarodnog projekta Erasmus+ KA2 “Make a smart choice” u Grčkoj

Od  29. rujna do 5. listopada 2019. učenici Srednje škole Mate Blažine Labin – Maria Carmen Belušić Gonzalez, Dora Milevoj, Ana Mežnarić, Lana Klobas, Lea Budaković, Stefani Ilić, Petar Dundara, Aleksandar Parenta, Rafael Santaleza i Dalen Grdić su s nastavnicama Sandrom Juran, Karlom Golja Milevoj i Laurom Kokot, sudjelovali na trećoj mobilnosti u sklopu međunarodnog projekta Erasmus+ KA2 “Make a smart choice”.

 

Osim labinske škole, sudjelovale su škole iz Italije, Grčke i Turske, a sam projekt govori o problematici zapošljavanja mladih i izbora njihovih budućih zanimanja. Domaćin je ove mobilnosti bila škola iz Pireja, “1 Epal Peraia“, koja je tim povodom organizirala različite aktivnosti za učenike i nastavnike.

Prvog radnog dana mobilnosti održano je izlaganje timova škola u vidu prezentacija učenika. Njihov je zadatak bio predstaviti neka od zanimanja budućnosti što je rezultiralo vrlo zanimljivim uratcima. Uslijedila je prezentacija radova o tome što pojedine zemlje znaju o Grčkoj, nakon čega je organiziran razgled znamenitosti ovog poznatog lučkoga grada.

U nastavku mobilnosti, učenici i nastavnici su u utorak, 30.9., imali priliku čuti zanimljivo predavanje i prezentaciju dr. Nine Calava – Mylona, iz Grčke udruge EL.E.SY.P., društva za karijerno savjetovanje i usmjeravanje, pod nazivom „Soft Skills for school and work succces“. Predavanje je bilo na temu emocionalnih vještina potrebnih za školski i karijerni uspjeh. Interaktivni pristup kojeg je predavač osmislio aktivno je uključivao sudionike u predavanje. Učenici su imali priliku naučiti koje će im to nemjerljive vještine omogućiti  napredak u karijeri, uspjeh na poslu i njihovom privatnom životu. Neke od tih vještina su način komunikacije s drugim ljudima, motivacija i poslovni bonton.

Kulturni centar fondacije Stavros Niarhos kojeg je osmislio nagrađivani talijanski arhitekt Renzo Piano, a  u kojoj se nalaze opera i Nacionalna biblioteka, vrt s terasama, te park s fontanama, bio je sljedeće odredište. 
Posjet povijesnoj jezgri Atene bio je predviđen za srijedu, 2.10. kada je organiziran posjet Akropoli i helenističkim hramovima posvećenim božici Ateni, amfiteataru iz doba Rimljana, centru „turske Atene“ s Monastiraki trgom i prekrasnim  pogledom na grčku agoru i Akropolu. Učenici su imali i mogućnost posjeta Arheološkom muzeju.

U četvrtak 3. listopada, za sve je sudionike organiziran odlazak na otok Aeginu iz Pirejske luke. Nakon dolaska, učenici i nastavnici uživali su u razgledu velikog dorskog hrama posvećenog božici Aphaii. S hrama, koji se nalazi na istočnoj strani otoka, pruža se prekrasan pogled na Saronski zaljev. U podnožju brda, nakon razgleda Arheološkog muzeja, uslijedio je posjet hramu podignut bogu Apollonu te manastiru Agios Nektarios, poznatom svetištu.

Taj sadržajan dan završen je svečanim domjenkom jer je sutrašnji dan, 4.10., bio posljednji radni dan u Pireju. Dan je bio posvećen radionicama u školi na temu primjene emocionalnih vještina „Activities improving soft skills“ na kojima su učenici u međunarodnim timovima uvježbavali stečene vještine, dok su nastavnici s talijanskim koordinatorom i ostalim članovima timova dogovarali smjernice i aktivnosti posljednje mobilnosti koja će se održati u Cataniji, Italiji, od 24.5.- 30. 5. 2020. Nakon završene evaluacije projektnih aktivnosti učenicima i nastavnicima su dodijeljene diplome. 

Antička Grčka i toplina ljudi koje su upoznali ostat će labinskim učenicima i nastavnicima zasigurno lijepa uspomena.