Projekt „Mali čarobnjaci 2“ nastavlja uspješnu priču započetu prošle školske godine s ciljem popularizacije znanosti među učenicima različite dobi. Kao međunarodni eTwinning projekt, spojio je učenike i nastavnike u zajedničkom istraživanju, eksperimentiranju i kreativnom stvaranju edukativnih materijala, potičući znatiželju, inovativnost i međusobnu suradnju.
Nizom zanimljivih aktivnosti, eksperimentiranjem i suradnjom učenike i djecu različite dobi pokušalo se inspirirati da zavole znanost, da cijene ljepotu prirode koja ih okružuje te svakodnevne pojave povezuju sa znanošću na njima razumljiv način. Također, kroz projektne aktivnosti učenici su imali priliku razvijati svoju kreativnost, pokazati inovativnost, ali i razvijati empatiju i suradnju.
Projekt je započeo prošle školske godine, a s obzirom na to da se pokazao kao dobra praksa, nastavio se i ove školske godine. U projektu su sudjelovali učenici trećih razreda na izbornoj nastavi fizike.
Provedene su različite projektne aktivnosti. Održani su sastanci projektnih partnera, učenici su se upoznali s eTwinning platformom, njezinim mogućnostima te se predstavili ostalim sudionicima projekta. Korištenjem IKT alata izrađivali su svoje prijedloge za logo projekta, objavili ih na zajedničkoj dijeljenoj ploči te online glasovanjem izabrali najbolji.
Aktivnosti koje su provođene:
- Dan sigurnijeg interneta izradom plakata i izlaganja o sigurnosti na mreži, pozitivnim i negativnim digitalnim tragovima i elektroničkom nasilju. Učenici su sudjelovali na radionici „Toksične kule“ koja im je pokazala da se malim koracima uz veliku međusobnu suradnju može doći do uspjeha.
- CODE WEEK (Tjedan programiranja) obilježen je izradom simbola vezanih uz fizikalne pojmove u digitalnom alatu PixilArt.
- Izradili su znanstvenu božićno-novogodišnju videočestitku te tako jedni drugima čestitali božićne i novogodišnje blagdane.
- Dan voda obilježen je u ožujku, radili su zanimljive pokuse na temu vode i snimili video koji će se kasnije koristiti u nastavi. Također, družili su se s vrtićkom djecom na zanimljivoj radionici nazva „Uskrsne tajne vode: Fizika u akciji”. Suradnja djece u vrtićima i srednjoškolaca pokazala se kao jedno prekrasno iskustvo koje ćemo nastaviti i ubuduće.
- Istraživali su o laserima, hologramu i radioaktivnosti te kroz zanimljiva izlaganja svoja istraživanja predstavili su učenicima u školi.
- Povodom Svjetskog dana obnovljivih izvora energije okušali su se u izradi vjetroturbine i uspjeli izraditi model vjetroturbine te pokazati na koji način se dobiva energija iz energije vjetra. Izradom vjetroturbine naučili su i neke životne vještine koje će možda u budućnosti primijeniti u svome životu.
- „Zapleli smo se u mrežu znanosti“ bio je naziv radionice gdje su ugostili djecu iz dječjeg vrtića i pokazali im kroz igru kako matematika i fizika mogu biti itekako zanimljive i zabavne.
Projekt se istaknuo i promicanjem uporabe IKT alata, timskim radom i razvojem životnih vještina. Uz upotrebu digitalnih alata i timski rad projekt je potaknuo ljubav prema znanosti i pokazao kako učenje može biti zabavno, inspirativno i korisno. Zbog iznimno pozitivnih povratnih informacija sudionika i uspješno ostvarenih ciljeva projekt će se sigurno nastaviti i u budućnosti.
