prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Mobilnost u sklopu Erasmus+ KA2 projekta “EuroDigiCultHer”

Još je jedna mobilnost nastavnika i učenika I. gimnazije Osijek u sklopu Erasmus+ KA2 projekta uspješno odrađena. Organizator je mobilnosti bila partner škola iz španjolskog grada Manrese, nedaleko od Barcelone s temom “Igrifikacija”.

Od 13. do 17. veljače 2023. godine pet je učenica škole (Irina Šnajder, Ena Petešić, Riana Brkić, Petra Liović, Ruta Velišanov) u pratnji tri nastavnice (Ivana Štiglec, Gordana Dragušica i Ella Rakovac Bekeš) sudjelovalo na mobilnosti u sklopu Erasmus+ KA2 projekta I. gimnazije Osijek, “EuroDigiCultHer”. Radi se o projektu čija su ključna područja digitalizacija i očuvanje europske kulturne baštine i u kojemu se želi pokrenuti inicijativa implementacije digitalne kulturne baštine u poučavanje među partnerskim školama i drugim europskim školama kao i popularizirati platformu Europeana.

Organizator ove mobilnosti bila je škola iz španjolskog grada Manrese, Institut Guillem Catà. Manresa je grad u sjeveroistočnoj Španjolskoj, u središtu autonomne zajednice i povijesne regije Katalonije. Leži 48 km sjeverozapadno od glavnog grada ove regije, Barcelone. Središte je tekstilne i drvne industrije, a osim metalurgije ovdje se nalazi i proizvodnja pneumatika, stakla i dr. Trgovačko je središte poljoprivredne okolice. Sama regija iznimno je bogata materijalnom i nematerijalnom kulturnom baštinom na koju su stanovnici iznimno ponosni i svakodnevno rade na očuvanju vlastitog kulturnog identiteta.

Nakon svake mobilnosti ovog projekta, pa tako i ove, sudionici su kreirali zajednički digitalni proizvod koristeći kulturnu baštinu ove zemlje/regije. Kako je tema ove mobilnosti bila “Igrifikacija”, za vrijeme su mobilnosti učenici u međunarodnim timovima istraživali kulturnu baštinu regije i posjećenih gradova domaćina te izradili konačne proizvode projekta – digitalne radove (igre) u obliku escape rooma.

Prvi dan mobilnosti uz pratnju vodiča upoznali su povijest pitoresknog gradića Manrese, geografskog središta Katalonije. U ovom se gradu na molitvi zaustavio Sveti Ignacije Loyolski na povratku iz Montserrata 1522. Također je godinu dana čitao u samoći u špilji neposredno u blizini gradske bazilike, što je pridonijelo formuliranju njegovih “Duhovnih vježbi”. Kao takav, grad je mjesto hodočašća katolika, a oko špilje koja je sačuvana u svom izvornom obliku, tijekom stoljeća izgrađena je i nadograđena impresivna građevina. Zatim su se uputili na Montserrat, čije ime na katalonskom zorno opisuje izgled planine. Mont – planina i serrat – nazubljena pila. 

Drugi dan mobilnosti posjetili su Gironu i upoznali se s njenom poviješću kao i tradicionalnom katalonskom gastronomijom. Učenicima je bilo iznimno zanimljivo posjetiti lokacije na kojima su se u ovom gradu snimale filmske produkcije Igre prijestolja i napraviti usporedbu s Dubrovnikom, te i na ovaj način povezati baštinu Hrvatske i Španjolske. Uslijedio je posjet mjestu Vic, stup gospodarstva, poljoprivrede i druge prehrambene industrije te građevinarstva.

Grad proizvodi kobasice i druge prerađevine od svinjskog mesa, posebice fuet, tanku sušenu kobasicu. Izrada suhomesnatih kobasica i mesnih narezaka proizlazi iz duge tradicije uzgoja svinja u vičkoj ravnici. Posvuda se mogu vidjeti murali, grafiti, spomenici u obliku simpatičnih svinja. Čak su i klupe u ovome gradu u obliku svinja, a gotovo svaka trgovina u izlogu ima plišance ove životinje.poruka

Sljedeći dan posjetili su Barcelonu. Grad koji je teško opisati u nekoliko rečenica, a još teže doživjeti njegovu osebujnost u jednom danu. Zanimljivost koja je iznenadila učenike jest da se upravo u ovom gradu trebao nalaziti Eiffelov toranj, ali smatrajući da će izgledati kao trn u oku, grad je odbio planove Gustavea Eiffela koji je bio prisiljen potražiti drugi grad.

Zadnji dan mobilnosti upoznali su školu uz vodstvo učenika i nastavnika škole domaćina i katalonski školski sustav. Kako se radi o srednjoj strukovnoj školi, uz pomoć učenika domaćina, hrvatske učenice izradile su i drvene stalke za mobitele. U miješanim internacionalnim timovima koristeći aplikaciju Genially (koja je razvijena upravo u Španjolskoj) kreirali su pet različitih escape room-ova (grupa1, grupa2, grupa3, grupa4, grupa5). Kao materijale iskoristili su fotografije, povijesne činjenice i dojmove ranije posjećenih mjesta i znamenitosti.