prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Motiviran učenik, uspješan učenik

Učiteljica u produženom boravku u Osnovne škole Otona Ivekovića, Zagreb učenike drugog razreda motivirala je za recepciju pjesme Gitara jesenjeg vjetra, Grigora Viteza metodom obrnute učionice.

Obrnuta učionica podrazumijeva obradu nastavne građe kod kuće na unaprijed pripremljenim (uglavnom digitalnim) materijalima, dok se u školi uvježbava i raspravlja, rješavaju se nedoumice i nejasnoće, utvrđuje se gradivo. Postoje razne definicije motivacije, ali složit ćemo se svi da je to stanje ili proces koji potiče i vodi nas prema cilju. S pedagoškog aspekta cilj je svakog učitelja da učeniku prenese znanje koje će učenik s razumijevanjem naučiti, a zatim nadograđivati. Stoga je motiviranost učitelja u prijenosu znanja vrlo važna u nastavnom procesu. Motivirati učenike za nastavni sat naporan je posao. U tom poslu jednako moraju sudjelovati učenici i učitelji. Za učitelje je važno da odaberu oblik motivacije koji se najbolje podudara s gradivom te da se pomoću tog oblika motivacije ostvare svi ciljevi nastavnog sata. Motivirani učenici bolje razumiju i lakše se povezuju s nastavnom građom.

Gitara jesenjeg vjetra je pjesma koja je prepuna pjesničkih slika (vidnih i slušnih) i prigodna je za ovo doba godine. Učenicima je pojam pjesničke slike u toj dobi poprilično apstraktan, a upravo je to bila motivacija učiteljici da učenicima približi umjetničko izražavanje riječima. Na razrednoj mrežnoj stranici učenicima je postavila tri zadatka. Tako su učenici najprije slušali zvuk gitare (pjesma skinuta sa YouTubea) koji ih je trebao opustiti i motivirati za daljnji rad. U video lekciji učenici su slušali predavanje učiteljice popraćeno raznim animacijama i fotografijama i tako su ušli u svijet pjesničkih slika. Pjesničke slike dodatno su razrađene na primjeru pjesme Grigora Viteza, a zatim su i sami imali zadatak opisati određene fotografije umjetničkim riječima. Sve je to vodilo prema rješavanju upitnika. Odgovarali su na pitanja u Google obrascu koja su učenicima i učiteljici dali povratnu informaciju o razumijevanju pojma pjesnička slika.

Dolaskom u školu učenici su sa znatiželjom čekali aktivnosti koje će biti nastavak rada kod kuće. Učiteljica je učenicima pripremila razne kvizove pomoću digitalnih alata, a učenici su dodatno razradili i osvijestili pojam pjesničke slike, pa su tako naučili da postoje vidne i slušne, mirisne i okusne, te dodirne pjesničke slike. Iako to nisu pojmovi koji su predviđeni učenicima drugog razreda osnovne škole, oni su s lakoćom, i ne znajući da uče, u igri proširili svoje znanje. Na kraju su pjesmu Grigora Viteza ilustrirali i nastali su vrlo uspješni radovi kojima su ukrasili školski pano.

Učenici jako vole načine rada koji im stvaraju zadovoljstvo. Upotreba raznih digitalnih alata, primjena različitih metoda učenja poput obrnute učionice, istraživačkog učenja, projektna nastava (za koje i sam učitelj mora biti motiviran i voljan primijeniti), sve su to vanjski čimbenici koji itekako utječu na motiviranost učenika u postizanju zadanih ciljeva. Imamo li snažnu motivaciju motivirati i potaknuti učenike da s radošću pristupaju nastavnom satu, svakako se trebamo potruditi jer na kraju svaki se trud itekako isplati. Zadovoljan i uspješan učenik naša je najveća nagrada.