Najvažniji motiv za rad u školi i u životu jest zadovoljstvo u radu, u njegovu rezultatu i vrijednosti koje taj rezultat ima kako za učenika tako i za zajednicu.

Najvažniji motiv za rad u školi i u životu jest zadovoljstvo u radu, u njegovu rezultatu i vrijednosti koje taj rezultat ima kako za učenika tako i za zajednicu.
Nastavnici su temelj obrazovnog sustava. Njihova uloga prelazi granice prenošenja znanja; oni oblikuju karakter, vrijednosti i vještine budućih generacija.
Učenici 4. i 6. razreda Osnovne škole Bukovac iz Zagreba su sudjelovali u eTwinning projektu “Literary Knolling Project” tijekom šk. god. 2023./2024. u kojem su surađujući s vršnjacima iz Portugala, Češke, Slovačke i Italije razvijali svoje čitalačke vještine na materinjem i engleskom jeziku.
Rad s učenicima od 1. do 4. razreda osnovne škole pruža neizmjerne mogućnosti u poticanju i razvijanju stvaralačkog pisanja. Sastavni dio nastave pisanoga izražavanja je stvaralačko pisanje. Za učenike je pisanje stresna aktivnost pa je cilj ovoga članka prikazati različite motivacijske postupke koji će u učenicima pobuditi unutarnju motivaciju za pisanjem. Pored motivacije za pisanje potrebno je učenike poučiti vještini te strategijama pisanja, usmjeravati ih i voditi kroz njihov razvoj pisanoga izražavanja. Tijekom čitanja i pregledavanja sastavaka uočeno je da su rečenice jednostavne, vrlo često sastavljene samo od imenice i glagola te da vrlo rijetko koriste pridjeve. Dio učenika piše sastavke bez vidljive sadržajne smislenosti i strukturne povezanosti.
Što je intrinzična motivacija? Intrinzična ili unutarnja motivacija sve je ono što učenike navodi na aktivnost, određuje njezin smjer, intenzitet i trajanje. Intrinzična je motivacija neovisna o potencijalnim materijalnim i socijalnim dobitcima. Proces učenja i stjecanja znanja uvjetovan je i motiviran prirodnom znatiželjom i samostalnim interesom za sadržaj učenja.
Kako bi potaknuli i motivirali nastavnike tek osnovanih zadruga i pomogli im u njihovim počecima, UZ Ban Srednje škole Ban Josip Jelačić iz Zaprešića je ugostila susjednu Učeničku zadrugu Z’oro iz Srednje škole Oroslavje.
Učiteljica Hrvatskoga jezika i Erasmus koordinatorica Gorana Babić iz Osnovne škole dr. Franje Tuđmana Brela boravila je na tečaju “Motivation up for enhancing creativity and critical thinking” u Malagi. Tečaj je trajao od 31.listopada do 4. studenog 2022. godine.
Što je motivacija? Motivacija je izravni ili neizravni poticaj ponašanja, govora ili razmišljanja. Upravo je motivacija jedna od najvećih briga današnjih nastavnika koja potiče gotovo svakodnevna pitanja: „Kako motivirati učenike na učenje?“ ili „Kako ih zainteresirati za gradivo i školu?“. U izobilju tehnoloških uređaja, pametnih telefona, različitih društvenih mreža i informacija koje su danas učenicima dostupne bilo gdje i u bilo koje vrijeme, poticanje motivacije postao je veliki izazov za nastavnike.
Učiteljica u produženom boravku u Osnovne škole Otona Ivekovića, Zagreb učenike drugog razreda motivirala je za recepciju pjesme Gitara jesenjeg vjetra, Grigora Viteza metodom obrnute učionice.
Uskoro počinje nastava. Kako bi što spremaniji dočekali početak školskih obaveza donosimo vam priču o tome kako se motivirati za učenje.