motivacija
Razvijanje čitalačkih vještina učenika – formativno vrednovanje kao motivacija

Razvijanje čitalačkih vještina učenika – formativno vrednovanje kao motivacija

Čitanje je iznimno složena, ali vrlo važna vještina koja utječe na cjelokupan razvoj učenika, razvoj njegovih intelektualnih sposobnosti, jezični razvoj i emocionalni. Čitanje ima odgojnu ulogu, obrazovnu, estetsku, ali i mnoge druge uloge. Prilikom razvijanja čitalačkih vještina učenika razredne nastave motivacija za čitanje je iznimno važan čimbenik.

Nastavnička pomoć za kraj polugodišta ili školske godine

Nastavnička pomoć za kraj polugodišta ili školske godine

U posljednjim tjednima prije kraja polugodišta ili školske godine, raste napetost i stres među učenicima i nastavnicima, pogotovo kod učenika koji završavaju osnovnu i srednju školu. Pišu se posljednji testovi i ispiti znanja, pritisak dobivanja što boljih ocjena sve je veći i s time nervoza postaje svakodnevnica svakog radnog dana. 

Intrinzična motivacija

Intrinzična motivacija

Što je intrinzična motivacija, jedna od glavnih temelja nove kurikularne reforme? Intrinzična ili unutarnja motivacija sve je ono što učenike navodi na aktivnost, određuje njezin smjer, intenzitet i trajanje. Intrinzična je motivacija neovisna o potencijalnim materijalnim i socijalnim dobitcima. Proces učenja i stjecanja znanja uvjetovan je i motiviran prirodnom znatiželjom i samostalnim interesom za sadržaj učenja.

Motivacija srednjoškolaca na svakodnevno tjelesno vježbanje tijekom pandemije

Motivacija srednjoškolaca na svakodnevno tjelesno vježbanje tijekom pandemije

Nastava na daljinu tijekom školske godine 2020./2021. je po preporuci Ministarstva znanosti i obrazovanja organizirana u realnom vremenu po važećem rasporedu. S obzirom da su učenici pratili nastavu sjedeći od šest do sedam sunčanih sati ispred laptopa, računala ili mobilnih uređaja, autorica ih je odlučila motivirati na svakodnevno kretanje koje je svima dostupno, a to je hodanje.

“Smogovci” na majicama

“Smogovci” na majicama

Kako da lektira postane užitak, a ne mučenje? Kreativnim zadacima učenici pristupaju vedrije i zainteresiranije pa im je i takav način interpretacije lektirnih djela zanimljiviji. Osim što nastanu prekrasni dječji radovi, učenici zaista pročitaju djelo.

Intrinzična motivacija

Intrinzična motivacija

Što je intrinzična motivacija, jedna od glavnih temelja nove kurikularne reforme? Intrinzična ili unutarnja motivacija sve je ono što učenike navodi na aktivnost, određuje njezin smjer, intenzitet i trajanje. Intrinzična je motivacija neovisna o potencijalnim materijalnim i socijalnim dobitcima. Proces učenja i stjecanja znanja uvjetovan je i motiviran prirodnom znatiželjom i samostalnim interesom za sadržaj učenja.

Projektno upravljanje- neizostavan dio vještina rada nastavnika

Kako poboljšati koncentraciju djeteta?

Kada školarac provodi sate za radnim stolom, a ocjene su osrednje ili loše, u mnogim se obiteljima pale alarmi. Zašto rezultat izostaje? Kako đaku pomoći? Treba li ga dodatno disciplinirati i tjerati da uči više? “Ljubav prema knjizi, čitanju i učenju nešto je što se razvija od malih nogu. Postoji mnogo načina kako se to može postići. Jedan od njih je, primjerice, redovito čitanje slikovnica prije spavanja dok je dijete još posve malo, pričanje priča o kojima se poslije s djetetom razgovara, a dobro je i da su knjige općenito dio djetetova okruženja i okoline.

Projektno upravljanje- neizostavan dio vještina rada nastavnika

Uz Pipi Dugu Čarapu do boljeg čitanja

U ovom tekstu pisat ću o projektu koji se provodi u našoj školi, Osnovnoj školi Srečka Kosovela Sežana iz Slovenije. U projekt su uključeni učitelji svih predmeta od prvog do devetog razreda naše škole. Učenici 2. b razreda sa zanimanjem su čitali odlomke iz knjige Pipi Duga Čarapa. 

Projektno upravljanje- neizostavan dio vještina rada nastavnika

Motivacija u nastavi

“Kažu da motivacija ne traje dugo.  Pa, ne traje ni kupanje, zato ga i preporučujemo svakodnevno.” (Zig Ziglar)