prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Naš put dobrote Na putu dobrote 3

Početkom školske godine 2021./2022. učenici Srednje strukovne škole u Makarskoj priključili su se eTwinning projektu Na putu dobrote 3 (autorice Sandre Vuk). U projektu je bilo 18 sudionika, od čega ih se 13 priključilo eTwinning zajednici: 10 učenika, dva pomoćnika u nastavi i razrednica 3. p razreda. Projekt se provodio u sklopu nastave hrvatskoga jezika, vjeronauka i sata razrednice.

Od prosinca, kada su se učenici priključili projektu Na putu dobrote 3, prošlo je malo više od pola godine. Profesorica Nada Šimić, razrednica 3. p razreda, učenika s poremećajima iz spektra autizma, predstavila je projekt učenicima i njihovim roditeljima. Roditelji su projekt podržali, a do kraja je iznjedrio šest radionica, nekoliko usputnih događanja i važnih datuma koji su učenici samoinicijativno obilježili. Evo tek nekih: pisanice za Uskrs, tjedan frizura, doručak na Osejavi i Međunarodni dan obitelji.

Kako bi projekt bio uspješan i da bi imao svoju punu vrijednost, priključili su mu se i učenice iz 2. fs razreda, smjer frizeri. Sedam učenica i tri učenika činili su pravu ekipu. Lana, Laura, Natalija, Ivanka, Antea, Mia i Tea upoznale su se s Vinkom, Tonijem i Pinom. Zanimljivo je bilo promatrati kako se učenice susreću s učenicima s potrebama.

Jaku podršku tijekom cijelog projekta davali su i pomoćnici u nastavi. Socijalni radnik Filip Raffanelli brinuo je o Vinku i Toniju, a psihologinja Georgina Trifunović o Pinu. No, kako se projekt razvijao, brisala se granica podjele rada. Svi su pomagali, svi su surađivali i brinuli jedno o drugome. Inkluzija je poprimala obrise.

Postavilo se pitanje zašto učenici nisu integrirani u razrede s ostalim učenicima. No, odgovor  će se pokušati dobiti naknadno kako bi se već sljedeće godine učenik istih ili sličnih dijagnoza uklopio u razrednu sredinu koja će mu onda pomagati i koja će ga prihvatiti kako ga, uostalom, i društvo kao takvo treba prihvaćati i pomagati mu. Škola je samo jedna institucija, ali vrlo važna, na životnom putu djece s potrebama. Projekt je odobrio ravnatelj  Momir Sumić.

Veliku pomoć tijekom projekta stizala je i od roditelja. Nakon što su potpisali suglasnosti, rado su slušali o projektu, gledali videozapise, komentirali. Velika je podrška bila i pedagoginja Cmilja Pejić koja je uskakala baš uvijek kada je bilo potrebno.

Učenici su u projekt ušli donacijom za Udrugu «Kolajna ljubavi». Zatim su sudjelovali u izradi “Snjegovića dobrih djela”, a na samom kraju 2021. godine ukrasili su učionicu broj 35 (u kojoj su se uglavnom odvijale aktivnosti) i napravili video čestitku za školu za nadolazeću Novu 2022. godinu.

Početkom 2022. učenici su ubacili u desetu brzinu. Zamisli su se počele ostvarivati, druženje je poprimalo ozbiljnu dimenziju, svi su se opasno počeli radovati svakom sljedećem susretu, a tjedno ih je bilo dva do tri.

Ispod naslova radionica kriju se i poveznice koje pokazuju rezultate druženja. Ljudskom srcu uvijek nešto treba, Grad anđela, Lako je voljeti kad se ima koga, Proljeće u Strukovnoj, Dan svjesnosti o autizmu, Moj prvi plesni korak. U planu su bile još dvije radionice, no vremenske prilike i neprilike nisu omogućile njihovu realizaciju.

Učenici su ovladali digitalnim alatima, s naglaskom na onima koji su im najbrže sjeli: Book Cretaor, Lino.it, Padlet, Genially, Canva.

Na kraju projekta može se podvući crta i reći kako je cilj, zacrtan na samom početku, ostvaren. Učenici su se uključili u projekt, upoznali su da u školi ima i drugačijih učenika, osvijestili su potrebu činjenja dobrih djela, prepoznali su u sebi empatiju, ljubav, dobrotu i da je spremnost na pomaganje potrebnima visoko na listi životnih prioriteta. Osvijestili su važnost socijalizacije, donijeli su odluku da će i dalje unaprjeđivati život i rad škole, da će promicati solidarnost u školi, ali i razvoj školske kulture i demokratizaciju unutar škole.

Različitim aktivnostima učenici su učili o povjerenju, darežljivosti, međusobnom pomaganju i pružanju potpore. Sve su se aktivnosti provele na satovima hrvatskog jezika,  razredne zajednice i vjeronauka. Kako je projekt išao svome kraju, priključivali su se i ostali profesori uključujući u svoje programe projektne aktivnosti.

Bilo je super, drago mi je što sam upoznala Pina, Vinka i Tonija!” – samo je jedna rečenica od mnogih koje su učenice 2. fs razreda izrekle nakon završetka druženja.

Kako je izgledao put učenika Srednje strukovne škole u projektu Na putu dobrote 3 (autorice Sandre Vuk), pogledajte na sljedećoj poveznici: TwinSpace.

Prema dogovoru svih sudionika, nastala je i digitalna knjiga u BookCreatoru.

Na samom kraju provedena je evaluacija projekta. Rezultati obvezuju novu suradnju i to od samog početka sljedeće školske godine. Svi se već vesele novim eTwinning druženjima.