prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Nastavnici zagrebačke Industrijske strojarske škole izlagači na 21. CARNET-ovoj konferenciji „Na granici mogućega“

Nastavnici zagrebačke Industrijske strojarske škole (ISŠ) Josip Filić, Kristinka Lemaić i Mate Sabol na 21. CARNET-ovoj korisničkoj konferenciji „Na granici mogućega“, zahvaljujući pozivu CARNET-ovog Programskog odbora, imali su priliku izložiti dio projekata ISŠ-a i pokazati kako se informacijska i komunikacijska tehnologija koristi u školi.

Nastavnici su održali interaktivno izlaganje „Aplikacija Libar kao IKT alat popularizacije strukovnog obrazovanja“ i radionicu „Webinar – otvaranje virtualne sobe, priprema i održavanje“, pri čemu su imali potporu nastavnice ISŠ-a Ive Bojčić i ravnatelja ISŠ-a Nenada Pavlinića.

CARNET-ova konferencija za korisnike pod nazivom „Na granici mogućega“ okupila je, od 6. do 8. studenog 2019. godine u Šibeniku, gotovo 1100 ravnatelja, učitelja, nastavnika i profesora, informatičkih stručnjaka i gospodarstvenika iz područja informacijsko-komunikacijskih tehnologija. Tijekom tri dana konferencije predstavljeno je više od 140 radova koji obrađuju teme vezane uz svrhovito korištenje novih tehnologija u obrazovanju poput proširene stvarnosti u učionici i izvan nje, izradu edukativnih računalnih igara, primjenu open source tehnologija, digitalnih alata i aplikacija, izradu interaktivnih sadržaja i digitalne pristupačnosti.

Aplikaciju Libar nastavnici ISŠ-a upoznali su 2016. godine tijekom pilot projekta e-Škole: „Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola“ u okviru edukacije pod nazivom “Korištenje alata za izradu digitalnih obrazovnih sadržaja”, i od tada do danas aplikacija Libar neizostavni je alat koji primjenjuju u nastavi i za nastavu.

Libar je usluga koja CARNET-ovim korisnicima omogućava jednostavnu izradu, objavu i korištenje digitalnog sadržaja primjenjivog u nastavi: multimedijskih digitalnih dokumenata, prezentacija i e-Knjiga u EPUB i PDF formatu.

Cilj je mrežne aplikacije omogućiti korisnicima jednostavan i brz način izrade digitalnih sadržaja koje zatim mogu primijeniti u svojoj nastavi. Libar je alat namijenjen za jednostavnu i laku izradu digitalnog sadržaja koji se može lako dijeliti i čitati. Prvenstveno je koristan za one koji nemaju mnogo iskustva s izradom digitalnog sadržaja, a ujedno žele koristiti nešto drugo osim PowerPoint alata.

Uz pomoć Libra nastavnici mogu izrađivati jednostavne nastavne sadržaje u obliku digitalne knjige koji ujedno mogu uključivati video, audio i animirane sadržaje pored uobičajenih slika. Također mogu uključiti i kviz pomoću kojeg učenici na kraju određenog poglavlja ili cjelokupnog sadržaja mogu provjeriti jesu li shvatili i zapamtili ključne informacije koje se nalaze u sadržaju.

“A što sad? Kamo nakon srednje škole? Kako donijeti odluku o budućem zanimanju?”, samo su neka od pitanja koja si postavljaju učenici osmih razreda osnovnih škola i njihovi roditelji. Autori e-Knjige “Zašto upisati ISŠ?”, izrađene u aplikaciji Libar, nadaju se da će “osmaši” i njihovi roditelji odgovore pronaći baš u ovoj e-Knjizi. Cilj e-Knjige “Zašto upisati ISŠ?” promocija je i popularizacija zagrebačke Industrijske strojarske škole i strukovnog obrazovanja sektora strojarstva te poticanje učenika završnih razreda osnovnih škola na upis u strukovne škole.

U određenom broju slučajeva učenici završnih razreda osnovnih škola upisuju strukovnu školu kao „drugi odabir“. Stare predrasude dovele su do toga da strukovno obrazovanje i osposobljavanje ima nisku privlačnost i ugled u društvu. Strukovno obrazovanje i osposobljavanje danas je inovativno, koristi moderne tehnologije te se njime stječu vještine koje su potrebne i tražene na tržištu rada.

Bez strukovnih vještina nema nijednog modernoga društva te svijet i život kakve poznajemo ne bi funkcionirao. E-knjiga „Zašto upisati ISŠ?“ samo je jedna od aktivnosti kojom nastavnici ISŠ-a nastoje promovirati i popularizirati strukovno obrazovanje. Ne samo zato da bi učenike završnih razreda osnovnih škola  potaknuli na upis u strukovne škole, već i zato da povećaju društveni ugled zanimanja za koja obrazuju učenike. Ova e-Knjiga nije namijenjena samo učenicima osmih razreda i njihovim roditeljima, već i nastavnicima, razrednicima i stručnim suradnicima u osnovnim školama.

Koristeći animacije, video zapise, fotografije, kvizove i druge popularne igre poput igre memorije, e-Knjiga na interaktivan način pojašnjava i zorno pokazuje sve prednosti strukovnog obrazovanja sektora strojarstva čiji su obrazovni programi mahom deficitarni i stipendirani. Poveznica na e-Knjigu „Zašto upisati ISŠ?“ podijeljena je sa svim osnovnim školama Grada Zagreba i Zagrebačke županije, no nastavnici  ISŠ-a smatraju da je e-Knjiga zanimljiva za cijelu Hrvatsku jer i mnoge druge srednje strukovne škole imaju iste obrazovne programa kao i zagrebačka Industrijska strojarska škola.

Interaktivnim izlaganjem „Aplikacija Libar kao IKT alat popularizacije strukovnog obrazovanja“ svi zainteresirani sudionici 21. CARNET-ove korisničke konferencije „Na granici mogućega“ mogli su vidjeti koje mogućnosti pruža strukovno obrazovanje, osobno se uvjeriti u atraktivnost strukovnih zanimanja i izvrsnost koju učenici mogu dobiti u strukovnim školama pa tako i u zagrebačkoj Industrijskoj strojarskoj školi.

Webinari (eng. webinar – web based seminar) postaju sve popularniji alat koji jednostavno, bez troškova i velikih zahtjeva za korisnike omogućava komunikaciju i razne oblike suradnje i skupnoga rada.

Sustav za webinare omogućava održavanje predavanja, radionica i seminara koji se prenose internetom, a uključuju video, audio i tekstnu komunikaciju među korisnicima. Glavna značajka webinara njihova je interaktivnost, odnosno mogućnost davanja, primanja i komentiranja informacije, što omogućava interakciju između predavača i sudionika koji se nalaze na više različitih fizičkih lokacija. Usluga, koju je uspostavio Centar za e-učenje Sveučilišnog računskog centra, omogućila je sudionicima radionice „Webinar – otvaranje virtualne sobe, priprema i održavanje“ otvaranje virtualne sobe u kojoj sudionik može pripremati i održavati webinare, definiranje načina pristupa webinarima te definiranje radne površine, sudionika i njihovih uloga.

U svakoj virtualnoj sobi standardno su unaprijed određene tri radne površine: za razmjenu, za suradnju i za diskusiju, a sudionici radionice mogli su otvoriti i izraditi nove radne površine i kombinirati dostupne alate u sustavu. U sustavu postoji više uloga, a osoba kojoj se odobri otvaranje sobe za webinar ima ulogu domaćina. Sudionike webinara domaćin poziva u sobu pozivnicom preko e-pošte koja sadrži dan i sat/vrijeme webinara te URL-adresu sobe, a sudionike može unaprijed upisati u webinar ili im odobriti ulazak prije samoga webinara.

Sustav također omogućava snimanje webinara radi njegova eventualnoga kasnijeg prikazivanja. Ovaj alat za e-učenje bio je zanimljiv svi sudionicima 21. CARNET-ove korisničke konferencije koji održavaju nastavu na raznim lokacijama ili žele održati seminare ili konzultacije s osobama koje se nalaze bilo gdje u svijetu, a o velikom interesu za radionicu nastavnika ISŠ-a „Webinar – otvaranje virtualne sobe, priprema i održavanje“  najbolje govori podatak da su sva raspoloživa mjesta popunjena na samom početku prijava za radionice.

Webinari omogućavaju prisutnost i slikom i glasom, a ujedno i uštedu visokih troškova putovanja. Autori radionice do sada su održali ukupno osam webinara. Dva webinara na međužupanijskoj i državnoj razini s ciljem promocije i popularizacije strukovne škole u kojoj rade, ali i promocije strukovnog obrazovanja sektora strojarstva. Tri webinara na državnoj razini o sigurnosti i zaštiti zdravlja na radu. 

Webinar na državnoj razini u povodu Dana sigurnijeg interneta s ciljem promicanja sigurnije i odgovornije upotrebe IKT-a među djecom i mladima. Webinar o osnovama automatizacije na međužupanijskoj razini, a sudjelovali su i u organizaciji praćenja Državnog stručnog skupa sektora Strojarstva, brodogradnje i metalurgije putem webinara.

Autori radionice sa sudionicima radionice podijelili su znanje stečeno tijekom pripreme i provedbe webinara te su sudionicima pokazali kako otvoriti virtualnu sobu za webinar, kako dizajnirati radnu površinu webinara, kako upotrijebiti alate dostupne unutar sustava za webinare, kako poslati pozivnicu sudionicima webinara, kako odobriti ulazak sudionicima webinara, kako rasporediti sudionike webinara i njihove uloge, kako upotrijebiti druge mrežne alate  i naposljetku kako snimiti webinar. Autori radionice pripremili su materijale vezane za sigurnost na internetu te su sudionici radionice „Webinar – otvaranje virtualne sobe, priprema i održavanje“ prezentirati svoje webinare koje su izradili u virtualnim sobama.

Na samom otvorenju 21. CARNET-ove korisničke konferencije „Na granici mogućega“, ravnatelj CARNET-a, gospodin Goran Kezunović naglasio je kako ovogodišnja konferencija nosi naziv „Na granici mogućega“ zbog toga što „živimo u svijetu brzih promjena koje od nas traže brze prilagodbe i zahtijevaju da se usmjerimo na nove izazove.

Danas oblikujemo našu digitalnu budućnost i zato je neophodno da digitalnu transformaciju prate nove kompetencije. One će nam omogućiti da učinkovito i odgovorno upravljamo novim tehnologijama te zajedno gradimo inkluzivno i tehnološki napredno društvo.“ Nastavnici zagrebačke Industrijske strojarske škole Josip Filić, Kristinka Lemaić i Mate Sabol samo su dio tima ISŠ-a koji se prilagođava izazovima digitalne transformacije.