prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Neobvezni izvannastavni rad na internetu

Kako se u obrazovanju možemo poslužiti društvenim mrežama? One mogu produljiti vrijeme potrebno za kvalitetno usvajanje nastavnog sadržaja i povećati motivaciju.

Nastavnici se u učionici susreću s trajnim nedostatkom vremena. Učitelju geografije u Osnovnoj školi Sesvetska Sopnica nedostatak vremena predstavlja poseban problem jer raspolaže tisućama fotografija koje bi želio pokazati  učenicima. Stoga je dobro prebaciti pregledavanje fotografija na vrijeme izvan nastave.

Na poziv učenika, koji su ga zapitkivali ima li korisnički račun na društvenoj mreži Instagram, otvorio je profil i primijetio da na njemu može objavljivati fotografije za učenike jer je Instagram među njima vrlo popularan. Tako je nastao korisnički račun https://www.instagram.com/marijan_birus/. Mrežna stranica (navedene adrese na tom profilu) nije baš posjećena od učenika, međutim, ovaj profil jest jer se često već sekundu nakon objave pojavi obavijest kako se nekom učeniku objava sviđa. Učitelja Biruša posebno je iznenadilo što se objave sviđaju nekim učenicima koji se buntovnički ponašaju na satu.

Na ovom profilu učitelj Biruš objavljuje fotografije nastale tijekom svojih putovanja, za što su ga učenici zamolili, kao i za javljanje uživo. Osim sadašnjih, profil prati i znatan broj bivših učenika osnovne škole.

Drugi su oblik neobveznog izvannastavnog rada računalom (najčešće telefonom) zadaci na slijepim kartama. Učitelj geografije u Sopnici posebnu pozornost usmjerava na usvajanje znanja o ,,inventaru“ (otocima, planinama, rijekama, gradovima i sl.), čije usvajanje ne smije biti jedini cilj nastave, ali je važan, posebno u osnovnoj školi. Na nastavnom satu nema dovoljno vremena za vježbanje ovoga sadržaja stoga mu je jednom prilikom kolegica iz informatike ukazala na mrežnu stranicu www.purposegames.com. Na mrežnoj se stranici mogu izraditi slijepe karte na kojima korisnik treba označavati zadane pojmove. U početku se učenici nisu u velikom broju odazivali na igranje te igre, ali s vremenom su pojedini razredni odjeli postali iznimno zainteresirali (nakon povremenog igranja na satu).

Sada prije svakog kratkog pisanog provjeravanja mnogi učenici traže da na mrežnoj stranici Škole učitelj objavi igru sa zadacima. Veliki broj njih igru igra kod kuće, čak i više puta, za što učitelj traži način kako bi im ocijenio zalaganje pa tako pozitivne komentare u imenik dobivaju oni koji su registrirani na mrežnoj stranici na kojoj igraju igru. Učitelj potiče učenike da sami izrade ovakve igre, što neki od njih i čine.

Učenici ipak odvajaju dio slobodnog vremena na sadržaj iz škole. Pogrešno je smatrati kako ih malo toga zanima i da jedva čekaju ispuniti (minimum) školskih obveza.
Ovakvim je radom spojeno korisno s ugodnim.