prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Neslaganje između nastavnika i učenika

Životni je poziv nastavnika jedno od najtežih, najizazovnijih, ali i najljepših zanimanja. Preuzimanje odgojne uloge u životu svojih učenika zasigurno niti jednom nastavniku nije jednostavno pogotovo ako između nastavnika i učenika dođe do određenog neslaganja, razmirica, a u ekstremnijim slučajevima i potpune međusobne netolerancije.

Činjenica kako ne mogu svi biti voljeni i simpatični jedni drugima nije zaobiđena niti u samoj učionici. Nemoguća je pretpostavka kako se nastavnici jednako dobro slažu sa svim učenicima kojima predaju, jednako kao i da učenici sve svoje nastavnike doživljavaju na isti način.

Neslaganje je karaktera ponekada neizbježno, ali ono ne smije biti razlog razmirica i nesuradnje između nastavnika i učenika. Uz podjednako ulaganje truda, nastavnik i učenik moraju postići civilizirani odnos, a sve u svrhu što bolje suradnje, učenikovog napredovanja i postizanja uspješnih rezultata i ciljeva. Samo se međusobnom suradnjom mogu riješiti eventualni nesporazumi i neslaganja.

Učenikovo neozbiljno ponašanje za vrijeme izvođenja nastave, kašnjenje na satove, nenapisane zadaće i nemaran odnos prema radu i učenju jedna je od najčešćih razmirica između nastavnika i učenika. Visoki i zahtjevni kriteriji nastavnika ne nailaze uvijek na učeničko oduševljenje i pristup radu ali isto tako ne smiju biti prepreka kvalitetnom i uzajamnom odnosu. Za učenike, ali i za nastavnike važno je znati kako je jednostavnije zadržati dobru reputaciju, nego popraviti onu lošu.

Postoje nastavnici koji su po svojoj prirodi i osobnosti ozbiljni, rijetko se smiju, ponekada i viču kada nisu zadovoljni učenicima i u pedagogiji svoga rada nisu skloni davanju pohvala što na učenike može djelovati poprilično demotivirajuće. U takvim situacijama postoje učenici koje to ne smeta i koji imaju vlastiti cilj bez obzira na nastavnika, ali poneki na različite neadekvatne načine pokušavaju privući nastavnikovu pozornost koja tada rezultira lošim odnosom. Ozbiljni i „zločesti“ nastavnici, kako obično bivaju nazivani od strane učenika, svojim ozbiljnim pristupom zapravo pokušavaju dati do znanja kako na svojim satovima i predavanjima neće dozvoljavati nepoštivanje, ometanje nastave ili smiješne izlike zašto zadaće nisu napravljene. Ovakvi nastavnici na djecu mogu djelovati zastrašujuće i pritom može doći do nesuglasica. Djeca takvim pristupom teže postaju svjesna kako baš takvi nastavnici cijene i mogu biti impresionirani poštenjem, zalaganjem, aktivnošću, marljivim radom te kako od takvih nastavnika mogu naučiti puno više nego što misle.

Nastavnici i učenici samo su ljudi. Ponekada se međusobno jednostavno ne vole niti simpatiziraju. U većini slučajeva, problemi i nesporazumi mogu se riješiti iskrenim razgovorom i uzajamnom suradnjom. Međutim, kada takvo rješenje nije moguće, najmanje je što se može učiniti zadržavanje civiliziranog i pristojnog odnosa s međusobnim poštovanjem.

Literatura

Cynthia and Drew Johnson: Learning Power. Kaplan Educational Centers and Simon & Schuster, 1998.