Nova publikacija “Glas učenika kao zalog kvalitetne škole”

Kako čuti, podržati i osnažiti glas djece i mladih danas, glavna je tema trogodišnjeg međunarodnog projekta „Pokreni promjenu!“ koji se provodi u partnerstvu s organizacijama i školama iz Hrvatske, Portugala i Sjeverne Makedonije.

Svrha je projekta osnažiti škole, učitelje i roditelje, da podrže i uvaže glas učenika i njihovo aktivno sudjelovanje u životu škole i lokalne zajednice u tri zemlje. U kontekstu dobrobiti djece u školi i njihova razvoja, postavlja se pitanje jesu li današnje škole krojene po mjeri djece i mladih? I kako ćemo to znati ako ih ne pitamo? Ono što se posebno naglašava projektom je da se aktivnim sudjelovanjem djece transformiraju odnosi moći između djece i odraslih: umjesto hijerarhijskog modela moći u kojem odrasli imaju svu moć, sudjelovanje se zalaže za suradničke odnose moći koji se temelje na dijalogu, pregovaranju i suradnji između djece i odraslih.

Jedna od prvih i ključnih aktivnosti projekta je provedba kvalitativnog istraživanja u kojem su se putem fokus grupa u tri zemlje razgovaralo s učenicima:cama o tome kako vide svoje škole kao okruženje gdje mogu aktivno sudjelovati i poticati promjene koje žele te koje su mogućnosti veće inkluzije i interkulturalnosti u školskim zajednicama.

Forum za slobodu odgoja objavio je komparativni izvještaj u kojem autori Nikola Baketa i Marko Kovačić na informativan i sadržajan način predstavljaju i analiziraju glas učenika 15 škola iz tri zemlje te daju važne preporuke koje će se putem različitih zagovaračkih aktivnosti prenijeti do donositelja odluka u obrazovnim politikama.

Sve aktivnosti i rezultate projekta mogu se pratiti i na zasebnoj stranici projekta startthechange.net.

 

Vijest je prenesena s mrežnih stranica Foruma za slobodu odgoja.