prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Ogledni primjer prilagodbi metoda, sadržaja i aktivnosti za darovite učenike – Osnove digitalnog marketinga

Nekoliko darovitih učenika Komercijalno-trgovačke škole Split je pohađalo navedeni tečaj te steklo Google-ov certifikat.

Temeljem važećeg Pravilnika o izradbi i obrani završnog rada u srednjim strukovnim školama, izradba se sastoji od uratka koji može biti: projekt, praktični rad s elaboratom, složeniji ispitni zadatak ili drugi sličan uradak usklađen s nastavnim programom. Suvremeni pristupi nastavi omogućili su da se učenike mentorira pri izradbi različitih završnih radova. Umjesto klasičnog obrađivanja određene teme uz navođenje primjera iz prakse koji se godinama predaje u pisanom obliku kao završni rad u strukovnim školama komercijalnog usmjerenja, osmišljavaju se novi, suvremeni načini. Jedan od njih je Google-ov tečaj iz osnova digitalnog marketinga. Tijekom 40 sati, odnosno 26 modula, učenici će tijekom nastavne godine ostvariti zadane ishode nastavnih predmeta iz područja marketinga te steči certifikat. Taj će se uradak priznati kao završni rad.

Potrošačko društvo danas je izbirljivo. Učenici moraju osmisliti dobar proizvod za prodaju. Nakon odabira proizvoda, potrebno je usredotočiti se na formiranje cijene. Treba uzeti u obzir globalnu konkurentnost, ali i ciljanu skupinu. Primjerice, određeni segment potrošača spreman je izdvojiti veći iznos novca za luksuzni proizvod. Sve to upućuje na suvremenu promociju marketinškog miksa. Treba se učiti učenike kako da implementiraju digitalni marketing u svoje marketinške planove. Online promocija je nezaobilazna bilo da se radi o lokalnoj ili globalnoj promociji. Na primjer, međunarodni marketing je izazov. To uključuje prelaženje mnogih granica i razumijevanje niza kulturnih razlika. No, marketinške strategije za izlazak na međunarodno tržište danas se uglavnom primjenjuju iz naslonjača kod kuće uz jednostavno korištenje prijenosnog računala. Vođenje globalne tvrtke s prijenosnog računala stvar je kreativnog razmišljanja. Cilj je doći do što većeg broja kupaca, stoga je početak svakog tržišnog nastupa izrada dobrog marketinškog plana. Prije svega, učenici trebaju odrediti ciljno tržište. Istraživanje konkurenata putem digitalnog marketinga može dati jasnu sliku potencijalnog tržišta. Digitalni marketing podrazumijeva istraživanje pomoću analitičkih alata kao što je Google Market Finder koji radi na principu pretraživanja ključnih riječi i potražnje za određenim proizvodom. Ovo označava geografska područja koja su bogata pretraživanjima ključnih riječi. Bingov alat za istraživanje ključnih riječi pomaže nam saznati sve o konkurenciji u određenom geografskom području, a alat za web analitiku pruža uvid u klijente na različitim geografskim lokacijama koji su posjetili našu mrežnu stranicu. Učenici su svjesni da se uz pomoć digitalnih alata lako stvara globalna baza kupaca dizajniranog proizvoda.

U okviru marketinga učenici također uče da prilagodba e-trgovine međunarodnom tržištu ne uključuje samo prijevode na strane jezike, već i tzv. lokalizaciju. Lokalizacija se odnosi na “lokalni osjećaj”, prilagođavanje potrebama lokalnih klijenata i lokalnog oglašavanja. Potrebno je istražiti društvene mreže određenog lokalnog područja i brže proširiti glas o proizvodu oglašavanjem na društvenim mrežama, primjerice koristeći Business Meta Suite na Facebooku. Nastavnik kreira Facebook stranicu za svoj predmet, a učenike se potiče da je promoviraju pomoću alata za digitalni marketing. Navedeno oglašavanje poboljšava vidljivost naše stranice tržišnom segmentu koji nam još nije poznat. Za posjetitelje koji su već posjetili našu mrežnu stranicu, treba koristiti ponovno ciljanje, na primjer putem e-mail biltena, kako bi ih potaknuli da se vrate. Pozivajući se na 4P marketinškog miksa, sljedeće je mjesto. Mjesto uključuje izradu mrežne stranice s integriranim sustavom plaćanja. Online poslovanje uključuje povrat robe, što nas vodi dalje od 4P marketinškog miksa i ukazuje na već dobro poznato proširenje istog na 7P. Važnost korisničke službe vrlo je često presudna pri online kupnji. Učenici trebaju voditi računa i o vremenu nakon prodaje, povratu robe i podršci nakon kupnje, jer je to vrijeme ključno za poslovanje jer tada nastoje pridobiti kupca. Za to su važni ljudi, ali i fizički dokazi uključeni u marketinški miks u smislu računalne opreme, publikacija i signalizacije općenito. Moderna, pregledna mrežna stranica, jednostavna za korištenje omogućuje poslovnu učinkovitost i to je tehnologija o kojoj studenti trebaju učiti. Nekoliko darovitih učenika škole je pohađalo navedeni tečaj te steklo Google-ov certifikat. Svoja su iskustva prilikom pohađanja tečaja stavili na papir i uspješno maturirali pa im ovom prilikom još jednom čestitaju.