prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Omiljeno voće i povrće u 5. e razredu

Zdrava prehrana važna je za rast, razvoj i koncentraciju učenika.

Kako bismo bolje razumjeli prehrambene navike učenika 5. e razreda Osnovne škole Tituša Brezovačkog, oni su zajedno sa svojom razrednicom proveli mini anketu o omiljenom voću i povrću. Aktivnost je provedena u sklopu izvannastavne aktivnosti iz prirode i bila je kombinacija zabave i edukacije, a završila je i praktičnim izazovom – učenici su imali priliku kušati različite vrste voća i povrća te usporediti svoje osobne preferencije s rezultatima razreda.

Ciljevi istraživanja

  • utvrditi koje vrste voća i povrća učenici najviše preferiraju
  • potaknuti učenike na kušanje novih i manje poznatih vrsta voća i povrća
  • povećati prehrambenu i ekološku svijest među učenicima.

Materijali i metode

U istraživanju su sudjelovali svi učenici 5. e razreda (28 učenika). Aktivnost je provedena u okviru izvannastavne aktivnosti iz prirode.

Anketa je bila anonimna, a svaki učenik odgovorio je na dva pitanja:

  1. Koje voće preferira?
  2. Koje povrće preferira?

Rezultati su zapisani u tablicu i kasnije analizirani. Na temelju ankete organiziran je školski izazov: učenici su probali manje poznate vrste voća i povrća. Aktivnost je dokumentirana fotografijama i kratkim opisom dojmova učenika.

Tablica – rezultati ankete i kušanja voća

Voće/povrće Broj učenika koji ga voli   Napomene o anketi i kušanju
jabuka 15 vrlo dobro prihvaćena
banana 10 popularna zbog slatkoće
mrkva 12 najdraže povrće u razredu
paprika 8 privlačne razne boje
špinat 5 manje popularan, ali zdrav
malina 14 zanimljiva aroma
borovnica 18 „slatka i mala“
mango 20 egzotično ukusno voće

Grafički prikaz

Tortni grafikon prikazuje udio glasova za svaku vrstu

Rezultati i analiza

Najomiljenije voće učenika 5. e razreda je mango, a najomiljenije povrće mrkva. Manje popularno povrće poput špinata pokazuje da je potrebno poticati učenike na isprobavanje zdravijih namirnica. Aktivnost je bila vrlo atraktivna jer je uključivala praktično kušanje i usporedbu osobnih preferencija s rezultatima razreda.

Rezultati također pokazuju da djeca preferiraju slatko voće i šareno povrće, dok je zeleno lisnato manje zastupljeno među njihovim izborima. Ovi podaci mogu biti korisni za planiranje budućih aktivnosti i edukacije o zdravoj prehrani.

Zaključak

Mini anketa pokazuje da i jednostavne metode istraživanja mogu biti vrlo učinkovite u učenju o prehrani. Uključivanje praktičnih aktivnosti (kušanje voća i povrća) pomaže u stvaranju pozitivnog odnosa prema zdravijoj hrani. Rezultati ankete mogu se koristiti za planiranje budućih projekata o zdravoj prehrani i ekološkim temama u školi.