Kako bismo bolje razumjeli prehrambene navike učenika 5. e razreda Osnovne škole Tituša Brezovačkog, oni su zajedno sa svojom razrednicom proveli mini anketu o omiljenom voću i povrću. Aktivnost je provedena u sklopu izvannastavne aktivnosti iz prirode i bila je kombinacija zabave i edukacije, a završila je i praktičnim izazovom – učenici su imali priliku kušati različite vrste voća i povrća te usporediti svoje osobne preferencije s rezultatima razreda.
Ciljevi istraživanja
- utvrditi koje vrste voća i povrća učenici najviše preferiraju
- potaknuti učenike na kušanje novih i manje poznatih vrsta voća i povrća
- povećati prehrambenu i ekološku svijest među učenicima.
Materijali i metode
U istraživanju su sudjelovali svi učenici 5. e razreda (28 učenika). Aktivnost je provedena u okviru izvannastavne aktivnosti iz prirode.
Anketa je bila anonimna, a svaki učenik odgovorio je na dva pitanja:
- Koje voće preferira?
- Koje povrće preferira?

Rezultati su zapisani u tablicu i kasnije analizirani. Na temelju ankete organiziran je školski izazov: učenici su probali manje poznate vrste voća i povrća. Aktivnost je dokumentirana fotografijama i kratkim opisom dojmova učenika.
Tablica – rezultati ankete i kušanja voća
| Voće/povrće | Broj učenika koji ga voli | Napomene o anketi i kušanju |
| jabuka | 15 | vrlo dobro prihvaćena |
| banana | 10 | popularna zbog slatkoće |
| mrkva | 12 | najdraže povrće u razredu |
| paprika | 8 | privlačne razne boje |
| špinat | 5 | manje popularan, ali zdrav |
| malina | 14 | zanimljiva aroma |
| borovnica | 18 | „slatka i mala“ |
| mango | 20 | egzotično ukusno voće |
Grafički prikaz

Tortni grafikon prikazuje udio glasova za svaku vrstu
Rezultati i analiza
Najomiljenije voće učenika 5. e razreda je mango, a najomiljenije povrće mrkva. Manje popularno povrće poput špinata pokazuje da je potrebno poticati učenike na isprobavanje zdravijih namirnica. Aktivnost je bila vrlo atraktivna jer je uključivala praktično kušanje i usporedbu osobnih preferencija s rezultatima razreda.
Rezultati također pokazuju da djeca preferiraju slatko voće i šareno povrće, dok je zeleno lisnato manje zastupljeno među njihovim izborima. Ovi podaci mogu biti korisni za planiranje budućih aktivnosti i edukacije o zdravoj prehrani.
Zaključak
Mini anketa pokazuje da i jednostavne metode istraživanja mogu biti vrlo učinkovite u učenju o prehrani. Uključivanje praktičnih aktivnosti (kušanje voća i povrća) pomaže u stvaranju pozitivnog odnosa prema zdravijoj hrani. Rezultati ankete mogu se koristiti za planiranje budućih projekata o zdravoj prehrani i ekološkim temama u školi.