Online promocija časopisa “Bjelovarski učitelj”

U nakladi Ogranka Hrvatskoga-pedagoško književnog zbora Bjelovar izašao je novi broj časopisa za odgoj i obrazovanje “Bjelovarski učitelj”.

Bjelovarski učitelj je stručni časopis Ogranka HPKZ-a Bjelovar za pitanja odgoja i obrazovanja koji izlazi neprestano od svibnja 1992. godine. Otvoren je svim prosvjetnim djelatnicima i drugim suradnicima koji obrađuju pojedina pitanja teorije i prakse odgoja i obrazovanja, istražuju školstvo, predlažu inovacije, pišu recenzije novih pedagoških i stručnih djela i prati se rad Ogranka.

Zadnji broj izašao je u prosincu 2020. godine i iznimno je bogat kvalitetnim pedagoškim tekstovima. Promocija BUČ-a je održana online, putem Zoom platforme u srijedu, 24. veljače 2021. godine.  Moderatorice su bile glavne i odgovorne urednice BUČ-a mr. Nataša Ljubić Klemše i mr. Zdenka Brebrić i predsjednica Ogranka HPKZ-a Ornela Malogorski koje su govorile o radu Ogranka i predstavile radove i autore. Poseban gost bio je prof. dr. sc. Vladimir Strugar koji je sve prisutne podsjetio na važnost rada  odgojno-obrazovnih radnika i radnica, na stvaranje Bjelovarskog učitelja, njegov doprinos ugledu pedagoške struke, ali i Bjelovara i Bjelovarsko-bilogorske županije. Gosti promocije bili su brojni pedagoški djelatnici čak i izvan gradiva Lijepe naše. Sudionicima se u ime Grada Bjelovara obratila zamjenica gradonačelnika profesorica Valna Bastijančić Erjavec koja je pohvalila rad Ogranka.

Bogatstvo broja opisale su glavne urednice mr. Zdenka Brebrić, pedagoginja iz I. osnovne škole Bjelovar i mr. Nataša Ljubić Klemše, učiteljica iz I. osnovne škole Bjelovar. Naglasile su da je u ovom broju časopisa pisalo 17 autora i autorica, devet je uradaka iz pedagoške teorije i prakse, devet iz područja recenzija, prikaza i primjera dobre prakse, dva su portreta izvrsnosti i jedno sjećanje na nezaboravljene kolege. Suradnik Tomislav Cerinski piše o roditeljskim ciljevima u odnosu na opći školski uspjeh djece i na pohađanje dopunske nastave i privatnih instrukcija, Nikola Vuković podsjeća nas na prava djece, razvoj integracije i inkluzivne kulture škole i govori o ulozi školskog pedagoga u razvoju socijalnih kompetencija učenika. Profesor Vuković zajedno s Enom Balabanić piše o radu školskog pedagoga u stvaranju uspješne škole. Dragocjen je prikaz rezultata istraživanja stavova učenika o nastavi na daljinu čime se bavi Zdenka Brebrić. O pedagogu i razumijevanju roditeljske uloge u suvremenoj obitelji piše Jasna Relja. Rad na temu “GLOW KIDS – Nove tehnologije i djeca 21. stoljeća” napisali su Zrinka Puharić, Tatjana Badrov i Filip Puharić. Temama iz hrvatskog jezika počastila je Vesna Nosić koja piše o neobičnim nazivima hrvatskih naselja i jezičnim pogreškama u školskim esejima iz Hrvatskog jezika.

Osvježenje je rad vezan uz dječje vrtiće o likovnim i glazbenim poticajima u integriranim aktivnostima koji potpisuje Željka Štabek Fiolić. O nastavi na daljinu, stručnom usavršavanju učitelja i osobnom doživljaju vremena izolacije te suočavanju sa socioemocionalnim izazovima u doba korone pišu Nataša Ljubić Klemše, Ornela Malogorski  i Zdenka Brebrić. Danijela Štefan ukazuje na mogućnosti stručnog usavršavanja za povjesničare u inozemstvu, a Nataša Brekalo objašnjava ulogu terapijskog psa u nastavi. Zanimljiv je i primjer prakse koji prikazuje Ana Zadravec Jančikić koja predstavlja kako maturanti Graditeljske škole Čakovec biraju najprofesora. Vrijedan je prikaz 125. obljetnice gradnje klasicističke zgrade pučke škole u Virju o čemu piše Dražen Podravec.

Svaki broj obilježavaju i zanimljive recenzije, a u ovom broju Zdenka Brebrić piše o iznimno vrijednoj knjizi prof. dr. sc. Vladimira Strugara i mr. sc. Ivice Đakovića “Ante Vukasović – životni put i djelo”. Časopis “Bjelovarski učitelj” već tradicionalno predstavlja pedagoške djelatnike u rubrici Portreti izvrsnosti, a ovaj put Nataša Ljubić Klemše predstavlja pedagoginju Ornelu Malogorski. Na samom kraju nalazi se popis 23 pedagoška djelatnika i djelatnice koju su dobitnici MZO nagrade za školsku godinu 2019./2020., od koji je čak devet članica i članova. Lektorica BUČ-a je profesorica Željka Kalabek, a sažetke je preveo na engleski profesor Jurica Korade. Uredništvo čine: mr. sc. Tatjana Badrov, Marica Kurtak, prof., Ilija Pejić, prof., mr. sc. Zorka Renić, prof. dr. sc. Vladimir Strugar, Vojislav Kranželić, prof., mr. sc. Branka Biketa Caktaš i dr. sc. Sandra Kadum.