Riječ je o osmom izdanju projekta koji se održava svake godine od 2018. u organizaciji Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, u suradnji s brojnim partnerima i pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija i Ministarstva znanosti i obrazovanja.
Tijekom proteklih godina, u Danima medijske pismenosti sudjelovalo je više od 137 tisuća djece, adolescenata i odraslih u više od 2500 događanja diljem Hrvatske, a u sklopu projekta objavljeni su i 31 brošura, 34 videolekcije i 6 digitalnih kvizova, koji se koriste za medijsko obrazovanje u obiteljima, vrtićima, školama, knjižnicama i drugim ustanovama.
Dani medijske pismenosti 2024. bili su rekordni: u više od 700 događanja u 185 gradova i mjesta uključilo se više od 37 tisuća sudionika, uglavnom djece, mladih i njihovih odgojitelja, učitelja, nastavnika i knjižničara. U fokusu je bio razvoj kritičkog razmišljanja, obrazovanje o umjetnoj inteligenciji i medijska pismenost mladih u kontekstu superizborne godine.
U sklopu Dana medijske pismenosti svake godine Agencija za elektroničke medije, UNICEF i Hrvatski filmski savez organiziraju filmski natječaj za djecu i mlade s temama vezanima za korištenje medija i njihov utjecaj. Uskoro će biti objavljen poziv i za ovogodišnji filmski natječaj.
U ožujku će pak biti otvorene prijave događanja koja povodom Dana medijske pismenosti mogu organizirati odgojno-obrazovne ustanove, knjižnice, kina, mediji, udruge i drugi društveni dionici. Iako je glavni tjedan 8. Dana medijske pismenosti od 7. do 13. travnja 2025., događanja i aktivnosti mogu se organizirati i u tjednima prije ili poslije toga.
tekst je u potpunosti prenesen s mrežnih stranica Medijska pismenost – abeceda za 21. stoljeće