Oživjele sličice

Papirnati izresci kao modeli, hrpa fotografija dječjih sličica i zvučni elementi pretvorili su se u jedan pravi mali animirani film. Sve je to moć stopanimacije.

U nastavi ranog učenja stranog jezika korisna je metoda znana kao TPR (Total Physical Response). Pomoću TPR aktivnosti i priče, učenici pokretom pokazuju značenja riječi i pričaju priču, a u isto vrijeme pamte jezične sintagme i usvajaju jezik. Učiteljica Engleskog jezika Kristina Mijandrušić Ladavac sa svojim prvašićima u Osnovnoj školi Vladimira Nazora Pazin godinama provodi TPR pričanje priče “The Frog Family” (objavljene u izdanju OUP).

Ove godine priču o žabljoj obitelji pokušala je s učenicima 1. razreda Područne škole Karojba uobličiti u video. Učenici su nacrtali sličice za glavne likove i elemente priče, izrezali ih i zatim s učiteljicom krenuli u avanturu oživljavanja slika tehnikom stopanimacije. Stopanimacija pretvara niz fotografija u video. Svaki pomak, promjena položaja, preobrazba ili nestajanje elemenata u videu mora se fotografirati. Uz puno strpljenja nastaje mnoštvo fotografija, koje uz pomoć aplikacije (korištena je aplikacija Stop Motion Studio) postaju video. Kao zanimljivost, ovaj jednominutni uradak sadrži 215 fotografija. Za potrebe fotografiranja valja imati “studio”. U učionici je studio bila klupa prekrivena bijelim papirima, a knjige i Lego kockice poslužile su kao postolje za mobitel. Druga važna stvar u stopanimaciji je mirna ruka i fiksni položaj mobitela kojim se fotografira. Učenici su ozbiljno shvatili zadatak, svatko je pridonio stvaranju videa na neki način – izradom crteža, pomicanjem likova i glasom. Uz još malo obrade nastalog videa u Windows Movie Maker programu nastao je kratki animirani film sa “živim” likovima. Dječje oduševljenje bilo je neopisivo kad su svoje papirnate slike na ekranu ugledali kao oživjele likove u filmu.