Mjesec borbe protiv ovisnosti, koji se svake godine obilježava od 15. studenoga do 15. prosinca, važan je podsjetnik na to koliko je prevencija ovisnosti nužna, posebno među mladima.
Mjesec borbe protiv ovisnosti, koji se svake godine obilježava od 15. studenoga do 15. prosinca, važan je podsjetnik na to koliko je prevencija ovisnosti nužna, posebno među mladima.
Čitanje knjiga temelj je i budućnost naše civilizacije. U OŠ “Antun i Stjepan Radić” Gunja obilježen je Europski dan autora u sklopu projekta „Čitajmo zajedno, čitajmo naglas: zaboravljene knjige“ u kojem sudjeluju učenici 4. a razreda. Sat je realiziran kroz suradnju između školske knjižničarke dr. sc. Anite Tufekčić i učiteljice Jelene Cvijović.
Mnogo ljudi čitanje smatra jednostavnom, pasivnom aktivnošću koja uključuje linearno čitanje riječi i postepeno usvajanje njihovog značenja.
U sklopu Mjeseca hrvatske knjige i nacionalnog projekta poticanja čitanja „Čitajmo zajedno, čitajmo naglas: zaboravljene knjige“, školska knjižničarka dr. sc. Anita Tufekčić održala je zanimljiv i maštovit sat s učenicima 4. a razreda, u suradnji s učiteljicom Jelenom Cvijović.
U Osnovnoj školi „Antun i Stjepan Radić“ u Gunji započela je provedba međunarodnog projekta „Naša mala knjižnica“ (NMK2), usmjerenog na poticanje čitanja među djecom vrtićke i rane školske dobi. Riječ je o projektu koji spaja književnost, kreativnost i maštu, potičući djecu da čitanje dožive kao zabavno i uzbudljivo putovanje.
Osnovna škola „Antun i Stjepan Radić“ Gunja i ove školske godine sudjeluje u projektu Naša mala knjižnica 3 (NMK3), međunarodnom projektu poticanja čitanja namijenjenom čitateljima viših razreda osnovne škole, koji provodi nakladnička kuća Ibis grafika. Ove školske godine projekt se provodi kroz suradnju nastavnice hrvatskog jezika Tamare Gutić Filipović, školske knjižničarke dr. sc. Anite Tufekčić i ravnateljice Narodne knjižnice i čitaonice Gunja Žane Amidžić Kužet, koja je osigurala sredstva za financiranje knjiga.
Mnogi pametni dječaci ne vole čitati ili čitanje smatraju razbibrigom, odnosno aktivnošću djevojčica. Drugi su, pak, prezauzeti ostalim aktivnostima kako bi otvorili knjigu ili su možda izgubili pouzdanje. Da moraju birati, mnogi bi radije pojeli tanjur variva od poriluka nego pročitali knjigu o Heidi.
U vremenu digitalne komunikacije i brzih informacija, školska je knjižnica ostala jedno od rijetkih mjesta u kojem se čitanje, promišljanje i izražavanje potiču na cjelovit i smislen način.
U Osnovnoj školi Siniše Glavaševića u Vukovaru učenici su kroz različite aktivnosti proslavili Dan dječjih knjižnica i istraživali svijet knjiga. Kroz raznovrsne aktivnosti i kreativne radionice, učenici su imali priliku otkriti čaroliju priča, povezati se s književnim likovima i naučiti koliko knjige mogu obogatiti njihov svakodnevni život. Ovo je bila prilika da se potakne ljubav prema čitanju, razvije mašta te osjeti radost zajedničkog stvaranja i dijeljenja priča.
U posljednjih desetak godina svjedočimo velikim promjenama u obrascima čitanja djece i mladih. Digitalne tehnologije donijele su brojne prednosti, kao što su brži pristup informacijama, multimedijalne sadržaje i interaktivno učenje, no istovremeno su promijenile način na koji djeca percipiraju tekst, koncentriraju se i razvijaju čitateljske navike.