Uloga nastavnika u obrazovanju svakog djeteta iznimno je važna, a taj se značaj dodatno pojačava kada je riječ o djeci s disleksijom. Prema podacima Hrvatske udruge za disleksiju, oko 10 % stanovništva u Hrvatskoj pati od disleksije [1].

Uloga nastavnika u obrazovanju svakog djeteta iznimno je važna, a taj se značaj dodatno pojačava kada je riječ o djeci s disleksijom. Prema podacima Hrvatske udruge za disleksiju, oko 10 % stanovništva u Hrvatskoj pati od disleksije [1].
Dana 23. listopada 2024. učenici 6. razreda OŠ braće Radića Pakrac sudjelovali su u radionici povodom obilježavanja 16. Festivala prava djece, popularno zvanog Mali festival za velike teme, koji se održavao od 16. listopada do 21. studenog 2024. godine.
Disleksija se ubraja u specifične teškoće učenja, a odnosi se na poteškoće djeteta u učenju čitanja i razumijevanja pisanog jezika. Disleksija nije povezana s intelektualnim statusom, motivacijom ili ostalim sposobnostima djeteta; česta je kod djece s prosječnom ili natprosječnom inteligencijom.
Na početku školske godine, školski psiholog upućuje nastavnike na učenike s poteškoćama. Većina učenika Komercijalno-trgovačke škole Split s individualziranim pristupom ima poremećaj disleksije. Disleksija je jedan od najčešćih specifičnih poremećaja učenja. Mnoga su istraživanja posvećena pronalaženju tehnika koje bi osobama s disleksijom olakšale čitanje i pisanje. Nastavnicu je uputilo na pronalaženje rješenja za vrednovanje naučenog pisanim putem kod učenika sa poteškoćama disleksije, a koje bi se primjenilo i na cijeli razred.
Kao i kod svakog drugog problema, doista je važno na vrijeme otkriti ima li dijete teškoće u učenju i svladavanju gradiva, kako bi mu se pomoglo i dala mu se potrebna podrška. Važno je pomoći djetetu da uspije u školi, a posljedično i u životu.
Svatko je pri čitanju podložan umoru i zamoru očiju. Kada se dugo koncentriramo na neki dio teksta, riječi se mogu zamutiti od umora i naprezanja očiju. To stanje nije dugotrajno, žmirkanjem se može brzo ispraviti, ali umorna osoba često griješi u čitanju.